Pāris svarīgākie jautājumi un kuriem atbildi foruma neatradu: 1. Spoguļkameras un bezspogulenes būtiskākā atšķirība. 2. KĀ IZVĒLĒTIES KAMERU. 3. Stikla pamatlielumi atbilstoši fotogrāfēšanas veidam (potrets/reportāža/ainava; vispārīgi no mikro uz makro). 4. Nikon, Pentax, Canon, Sony, Fuji utt. tiešs salīdzinājums atbilstoši cenai un kameras "līmenim"; 5. Kas ir fotogrāfēšana?
Pāris nedēļu darba un skatījums kā es redzu šīs lietas (gudriniekiem tekšu, ka šis ieraksts ir labākais, jo viņš vismaz ir): 1. Spogulim ir priekšrocība, ka redzam skata meklētājā to kas ir, tātad analogi, ne digitāli. Nu un protams maģijai arī milzīga nozīme. Spoguļkamera mazāk ''ēd'' bateriju, jo spogulis darbojas bez tās, izņemot LV (live view), neuzkarsē tā matricu, tātad mazāk enerģijas un tehnoloģiju tās dzesēšanai. Savukārt mīnusi ir nosacīti izmērs un svars, slēdža noskrējiena "griesti", lielāki/smagāki objektīvi. 2. Realitāte tāda, ka lielam vairumam izvēli diktē cena, taču, lai izvēle būtu sakarīga, ir jāzin kādi lielumi kamerā ir patiešām būtiski, tā teikt, kādi ir zvēles kritēriji. Manuprāt, šādi: 1. matricas izmērs un izšķirtspēja, kur 24MP ir nosacīti griesti vairumam amatieru un pat prefesionāļu, jo lielāki parametri ir vajadzīgi ļoti specifiskās darbībās,piemēram, kā izdrukas izmērs; 2. stabilizācijas veids spoguļkamerām (objektīvē vai matricā), bez strīda, kas labāks, vienkārsi mainās kameras izsvarojums; 3. kameras procesora jauda u.c. parametri (tāpat kā iekš kompja vai autiņa zirgspēki); 4. OBJEKTĪVI - jo labāks stikls, jo lielāks pienesums matricai, tātad galarezultātam bildei; 5. Pārejie parametri kas nu kuram svarīgs, tas uz iesācēju neattiecas. 3. un 4. uz specu sirdsapziņas, bet tur jau EGO daudziem traucē. Jā un bailes, ka viedokli izsmies. Savādi, latviešiem neraksturīgi. 5. Vai bildēšana ir tikai fakta konstatācija, piemēram, PP darbonis, nofoķējot nepareizi noparkotu autiņu, ir FOTOGRĀFS??!? Vai arī kas vairāk. Tātad iekš kā ir tas "līmenis" - atveidot objektīvo vai subjektīvo pasaules redzējumu, jebšu pirmais variants ir tikai instruments?
P.S. Atgādinu, ka tukšo postu autori pēc nāves ir spiesti mūžibu lasīt tikai savus tekstus.
Nu re Fandango, tā kā neesmu fanātiķis nevienā jomā, tad man ir vienalga kādi burti un cipari kameras nosaukumā. Šobrīd, lasot n-tos forumus, man apmēram vienā cenu kategorijā iezīmējas trīs interesantas kameras Nikon D7200, Canon 80D, Pentax K-70, pie kam Pentax ir vissimpātiskākā, jo vismazāk atsauksmju izņemot daudzbalsīgu kori, ka Pentax vispār ir sūds. Tas liek aizdomāties par trendu un tirgoņu milzīgajiem pūliņiem. Tik neesmu redzējis veselīgu sacensību, piemēram, starp nikonistu un pentaksistu vienā plenērā veidotu bilžu salīdzīnājumu ar rūpīgu analīzi, un bez spērieniem "tavam RBG" ir mēsls.
Vari paskatīties manas reportāžas, visas, izņemot praidu un ispletņlēcējus, ir ar dažādiem Pentakšiem.
Bet šeit ir viens, kurš bērnībā ticis pērts ar Pentax siksnu, tagad viņam ir augstas prasības un līkas rokas vienlaicīgi, neteikšu kurš tas ir, bet gan jau pats šeit uzzīmēsies un pateiks, ko domā par šo brendu.
PhotoMaster, ņemot vērā avatarus, latviešu cilvēki tomēr izjūt simpātijas pret kaķi, ne pret citas rases tantiņu. Secinājums viens, vai nu jāmaina bilde, vai arī jāliek galdā fakti un argumenti UN BILDES. Piemēram, tādam un tādam aparātam labāks AF (auto fokuss), vai arī šim plašāks pustoņu arsenāls.
Schneider, man šitāds jautājums. Vai pēdējās Tatru bildes (reportāžas) ir apstrādātas vai "pliki" jpg? Īpaši 7. pret 11. kas tur mainīts? P.S. 11. man patīk.
Īsti "pliki" jpg tie nebūs, jo bildēts DNG, konvertēts un pieleveļots, 7.dabā, ezera krastā, bet 11.pa vilciena logu. Jā, 7. mākoņi jpegā laikam bija pavilkti ar Highlights enhancement ACDSee.
Es balsotu par Canon 80D. Ne tikai tāpēc, ka esmu izgājis evolūciju Canon 30; 33; 300D; 20; 50D + EOS M5 bezspogulene. Liela, smaga, bet šajā kamērā ir ieliktas iespējas, ko varbūt reizi gadā un tomēr ievajadzēsies. Kas zin, varbūt dabūsi iedvesmu ko uzfilmēt. Objektīvu lietotu un nelietotu tirgus visām gaumēm.