Slēpju lieta jaunajai sezonai atrisināta Tagad vajadzētu vasarai kādu velosipēdu sameklēt, bet dikti sen par šo tēmu esmu interesējies, tagad noteikti daudz jaunu fīču.. varbūt kāds šo tematu nesen ir cilājis un var ko ieteikt
1. Tātad skatos uz 29" MTB sākuma galu (ne sporta mačiem)
2. Budžets 400-max-650 €
3. Var apsvērt ko līdzīgu arī - tūrisma vai robustāku fitnesa velo modeli
Galvenais ir pareizi aseksuāri - 50. gadu RVR bagāžnieks un, kaut arī aprūsējis, bet dabistiskās ādas sēdeklis ar šiltīti "Rīga"! Ļoti ērts un mīksts, ja kas.
Schneider:Galvenais ir pareizi aseksuāri - 50. gadu RVR bagāžnieks un, kaut arī aprūsējis, bet dabistiskās ādas sēdeklis ar šiltīti "Rīga"! Ļoti ērts un mīksts, ja kas.
Manējam gan nav Rīgas šiltītes, bet arī gana ērts un mīksts, ar pulkākām federēm- itkā vecmodīgs, bet mūsdienās ražots- mana vecā pēcpuse un mugura uzreiz sajuta starpību, kad modīgo šauro beņķīti nomainīju..
īstiem večiem vaig cietu sēdekli, kas kārtīgi prostaru var izmasēt
šo pirmdien pēc ziemu garas nesportošanas un pīpēšanas uz riteņa beidzot uzsēdos. Totāli jutu ka sporta pietrūka. Nosprintoju pāris kilometrus un pēc tam kājās nevarēju nostāvēt. Jāsāk trenēties maija velo maratonam.
Par riteņiem ieteiktu ņemt no rokas kādu ātrumnieku ar lielajiem ratiem(neatceros vairs cik collas), jo ar parastajiem ratiem grūti noturēt ātrumu virs 22km/h.
Ja vēlas lielus ratus, ne tik traku cenu un, lai aši iet, tad varbūt varu ieteikt MTB vietā hibrīdu (vietām sauc arī par "universālo"). Plusi pret sākuma līmeņa MTB ir vieglāks rāmis, vieglāka (un lētāka) dakša un riepas uzreiz būs derīgas braukšanai pa asfaltu un noblietētu grunteni - sākuma MTB visticamāk pārdos ar traktorīga skata dubļu riepām kuras vismaz par 1/4 grūtāk mīt.
Jā ar MTB var pamīt tik pat ātri kā ar šosejnieku tikai jāmaina riepas un pie vienāda svara un aprīkojuma līmeņa tas būs dārgāks.
Hibrīdam ir šosejas treniņu rāmis, taisna stūre un riepas ne kā šosejniekam 22-25mm platas, bet 28-36mm kā nu kuram patīk. "V" vai disku bremzes kas ļauj likt arī platākas riepas.
Vajag papētīt ko piedāvā Scott, Cube, Specialized utt. Pavasarī gan LV veikali nav no kautrīgajiem - piemēram man ir šāds:
zzk.lv... tikai disku bremžu vietā V bremzes un karbona dakša šitās alu vietā - un pirku novembrī 2x letāk.
Ir jau vienkāršākas Sirrus versijas uz tā paša rāmja:
zzk.lv... bet nu tur tas aprīkojuma saraksts... ja brauksi 200km sezonā, tad 5 gadi izturēs - pats 5000km laikā esmu regulējis pārslēdzējus un 2x devis ratus piespieķot taisnus i viss.
Jēls tas braucamais galīgi nav, lai ar nevar kā ar MTB 5cm platajām riepām, braukt pa kāpnēm.
Rekur tāds pats tik šosejas stūres dēļ nosaukts savādāk www.ss.lv...
Uzsit to stūri gaisā (stūre mazāk, bet šosejas šifteri kaut vai švakā "Sora" ir dārgi - izraus veloforumā no rokām) un nopērc taisnu ar kkādiem Alivio mtb šifteriem ar bremzītēm - Shimano troses gājieni sakrīt pie vienāda ātrumu skaita - var likt šosejas 105tajam pārsledzējam mtb Alivio šifterus un otrādi.
3rdHalf: Par riteņiem ieteiktu ņemt no rokas kādu ātrumnieku ar lielajiem ratiem(neatceros vairs cik collas), jo ar parastajiem ratiem grūti noturēt ātrumu virs 22km/h.
uzliec šitās riepas img.gandrs.lv... vietā šito img.gandrs.lv... , uzpumpē viņu godīgi līdz virsū rakstītajām 5-6 atmosfērām un ar to pašu spēku brauksi 26-28km/h - tas protams individuāli - ir lielās ciskas kas var noturēt 35km/h un sportisti kuriem maksā par braukšanu ātrāk.
LV ļoti populāri ir braukt ar nepietiekami uzpumpētām, platām traktorriepām - vēl ātrumu uz max smagāko un, tad min kā noslapušu mopēdu. Piemēram Beļģijā, Holandē MTB ar milzu proķi neatradīsi - 28'' godīgi sapumpētas gludas 32-36mm riepas un dāmas ar pilsētas krūzeriem 20km/h sutina tā tikai.
3rdHalf: Par riteņiem ieteiktu ņemt no rokas kādu ātrumnieku ar lielajiem ratiem(neatceros vairs cik collas), jo ar parastajiem ratiem grūti noturēt ātrumu virs 22km/h.
uzliec šitās riepas img.gandrs.lv... vietā šito img.gandrs.lv... , uzpumpē viņu godīgi līdz virsū rakstītajām 5-6 atmosfērām un ar to pašu spēku brauksi 26-28km/h - tas protams individuāli - ir lielās ciskas kas var noturēt 35km/h un sportisti kuriem maksā par braukšanu ātrāk.
LV ļoti populāri ir braukt ar nepietiekami uzpumpētām, platām traktorriepām - vēl ātrumu uz max smagāko un, tad min kā noslapušu mopēdu. Piemēram Beļģijā, Holandē MTB ar milzu proķi neatradīsi - 28'' godīgi sapumpētas gludas 32-36mm riepas un dāmas ar pilsētas krūzeriem 20km/h sutina tā tikai.
Ar savām "traktorriepām" maksimālo ātrumu pa kalnu uz leju esmu uzvilcis līdz 45km/h(vismaz ko Strava'ā man uzrāda(lai gan esmu arī uzrāvis uz 48, bet tas man nav ierakstīts)), lai gan bez ķiveres tas I diezgan šeidīgi. Šosezon, nopirkšu gludos ratus, kā jau ieteici, lai var normālāk pabraukāt. Neēsmu nekāds baigais sportists, bet vasaras sezonā, pēc darba(tagad skolas) patīk nobraukt pa kādiem 10-20 km, lai vieglāk aizmigt.
Maris:Vajag papētīt ko piedāvā Scott, Cube, Specialized utt. Pavasarī gan LV veikali nav no kautrīgajiem - piemēram man ir šāds:
zzk.lv... tikai disku bremžu vietā V bremzes un karbona dakša šitās alu vietā - un pirku novembrī 2x letāk.
Smukulis gan tev gadījies!
Paldies Marī par noderīgo/izsmeļošo info, vo Par tādu hibrīdu-universālo nebiju iečekojis, bet izskatās, ka tas ir pats jēdzīgākais formāts. Biju labu laiku atpakļ zem - tūrisms- pētījis, bet tur tādi nepārliecinoši tie braucamie mana vēlamā budžeta ietvaros, vo.. Specialized marku nebiju pat pētījis, ... būs ko darīt.
3rdHalf:īstiem večiem vaig cietu sēdekli.... .... Par riteņiem ieteiktu ņemt no rokas kādu ātrumnieku ar lielajiem ratiem(neatceros vairs cik collas), jo ar parastajiem ratiem grūti noturēt ātrumu virs 22km/h.
Par sēdekli piebalsoju - gan pacietu, gan šauru, lai var normāli iemīt, vo īstu šosejnieku gan negribu, ir bijis (sen atpakaļ)... ar pavisām šaurajām riepām uz ne-asvalta seguma ir gauži bēdīgi un dārgi
Vēl ieeiktu SSā paskatīt kādu lietotu no rokas(protams ar papīriem), jo manuprāt pirkt labu riteni pa veikala cenām ir nejēdzīgi, ja nauda kabatās caurumu nededzina un netaisies dzīvot uz riteņa.
3rdHalf:īstiem večiem vaig cietu sēdekli.... .... Par riteņiem ieteiktu ņemt no rokas kādu ātrumnieku ar lielajiem ratiem(neatceros vairs cik collas), jo ar parastajiem ratiem grūti noturēt ātrumu virs 22km/h.
Par sēdekli piebalsoju - gan pacietu, gan šauru, lai var normāli iemīt, vo īstu šosejnieku gan negribu, ir bijis (sen atpakaļ)... ar pavisām šaurajām riepām uz ne-asvalta seguma ir gauži bēdīgi un dārgi
Māris labi ieteica, universālajam "traktorriepas" aizvietot ar plakanajām. Tā kā rati ir diezgan plati - nav problēmu pa tiem pašiem zemīšiem braukt, kā arī par asfaltu braukt ar daudz efektīvāk.
Hugo: īstu šosejnieku gan negribu, ir bijis (sen atpakaļ)... ar pavisām šaurajām riepām uz ne-asvalta seguma ir gauži bēdīgi un dārgi
Ja salīdzina ar padomju laiku līmējamām riepām (un īpaši ar "feļļām" - ratiem), tad rietumos šādas problēmas bija nesalīdzināmi mazāk manāmas un šodien vēl jo vairāk - rati ir 20x izturīgāki un riepas tāpat - protams ietesīsi 10cm apmalē un cauri būs, bet savādāk šodien tas viss ir ļoti izturīgs tik prasa atbilstošu spiedienu riepās - būs zem 6 atmosfērām, tad vienkārši ar savu svaru sasitīsi riepu pret disku. Bet normālas kvalitātes kamers/riepas gaisu nost nelaiž.
Attiecīgi šodien šosejnieks ir neērts dēļ savas stūres un bremžu/ātrumpārslēgu novietojuma -tās vietā jebkura truba pusotru reizi platāka uzlabo vadāmību x10.
Nu jā un 22mm platuma riepa pa dziļu smilti, dubļiem un bruģi brauks švaki - bet jau 32mm grimst tikai kārtīgā zampā - esmu ar 28mm kartīgus km minis gar jūru paslapjo smilti gar ūdeni un sveru turpat 100kg. - tur.
Hugo: īstu šosejnieku gan negribu, ir bijis (sen atpakaļ)... ar pavisām šaurajām riepām uz ne-asvalta seguma ir gauži bēdīgi un dārgi
Nu jā un 22mm platuma riepa pa dziļu smilti, dubļiem un bruģi brauks švaki - bet jau 32mm grimst tikai kārtīgā zampā - esmu ar 28mm kartīgus km minis gar jūru paslapjo smilti gar ūdeni un sveru turpat 100kg. - tur.
Aga, dabūšu studierēt riepu platuma milimetrus un konstrukcijas, Prozit!
Tērauda un alumīnija rāmjiem ir precīzi tādi paši video tikai vairāk jo populārāki bijuši ilgāku laiku.
Bez tam rāmju lauzēji ir ar tādu spēku apveltīti onkuļi (treka sprintā lauž, ka tik ne visvairāk no visiem veļļukiem) kāds ierindas cilvēkam sapņos nerādās + lauž daudz vieglākos (plānākos) sacīkšu rāmjus - ierindas klases veļļukiem rāmji dakšas tā uz līdzenas vietas nelūzt.
+ šeit apskatītajiem velo jau rati ir daudz vājāki - vari neuztraukties - tie izšķīdīs pirmie
Tās[/url] ir blēņas, karbons pēc savām īpašībām ieliek visiem materiāliem, nu cietībā lētais gals zaudē titānam un 7000 sērijas gonku alu. rāmjiem, tā ir lieliska štelle cits jautājums ir makā - vai tas ļauj ? Nu un labāk sākumā visvienkāršāko braucamo, arī mana balss iet hibrīdam ar 35 m riepām. Tiesa spiediens tajās ir ļoooti diskutabla štelle, 6 atm. ( kāreiz man ziemas CXam ir 35mm www.wiggle.co.uk... ) pa labu šoseju velk labāk, pa ļoti ielāpainu, pa bruģi utaml segumu labāk ripos 4 atm. jo noēd nelīdzenumus, CX gonkās ( un tās notiek visnotaļ sūrā vidē ) man čoms dzen ap 2 atm ar mazu komā, tiesa viņam ir bezkameru Tubeless variants ar šķidrumu. Ikdienai izvēlētos 4/5 atm, ir komfortablāk, arī smiltī/meža takās tā neraksies, tas viss ja brauc prātīgi un prot pārlekt bedres, bordas, sliedes, ja ir šaubas, tad tiešām dzen uz 6 un brauc. Hibrīds ar carb. cieto dakšu būs pavisam feini. 29nieku vērts pirkt ļaudīm ar augumu 185cm + nu un viennozīmīgi riepas pilsētai gludās, ar minimālu protektoru saķerei.
Maris Rekur tāds pats tik šosejas stūres dēļ nosaukts savādāk www.ss.lv...
Šis drapaks no Siriusa stāv diezgan tālu, galvenokārt daudz agresīvākās ģeometrijas dēļ, Siriusam dakša ir krietni augstāk, varēs sēdēt diezgan taisni un ērti, negurs mugura,rokas, neizbeigsies kakls, kājas nedurs vēderā. Scott Speedster ir prastākais šosjnieks no skota, pie tam tīrasiņu zirgs, tur 1x izbraucot garāku gabalu būs visa aprakstītā buķete + rāmis neļaus ielikt platākas par 28 mm gumijas. Nu vaaaarbūt 30nieces, ja šmauksies ar bremžu regulējumu, bet tas ir max. Hibrīdam pat līdz 42 mm ieies.
Half Ar savām "traktorriepām" maksimālo ātrumu pa kalnu uz leju esmu uzvilcis līdz 45km/h(vismaz ko Strava'ā man uzrāda(lai gan esmu arī uzrāvis uz 48, bet tas man nav ierakstīts)), lai gan bez ķiveres tas I diezgan šeidīgi. Šosezon, nopirkšu gludos ratus, kā jau ieteici, lai var normālāk pabraukāt. Neēsmu nekāds baigais sportists, bet vasaras sezonā, pēc darba(tagad skolas) patīk nobraukt pa kādiem 10-20 km, lai vieglāk aizmigt.
Vispār - kādam no foroblogerim ir Strava?
Man ir, neizmantoju, endo kaut kā aizsāku, kaut sliktāks. Bet ar sprintu gan tev nav labi, šodien, kāreiz, izvilku savu karbona Bianchi ( šitāds www.google.lv...: ) un pamaucu intervālus, biju nikns, ka max tikai 42-47,5 taisnē.Norakstīju sāpi uz sūdīgu formu, stipro vēju un tizlo asfaltu ( tā arī bija ) PS kasku noteikti nopērc,ja gribi trenēt ātrumu
Iesaku pirkt lietotu, bet uzpasētu, dabūsi labu grupsetu, ko hren nokaut. Nu, vismaz normāli braucot....
ļoti svarīgs ir rāmja izmērs, to skata pēc auguma! Vairumam tie ir šķērsām. Cik km dienā/mēnesī/gadā brauksi?
vajag piestrāvoties kādai programmai, kura automātiski feisbukā visai pasaulei kartē parāda, ka džeks ap 30, pašos spēka gados, tikko ar vello veicis 5km, un pašreiz atrodās fitnesa zālē .....
negatIvs:vajag piestrāvoties kādai programmai, kura automātiski feisbukā visai pasaulei kartē parāda, ka džeks ap 30, pašos spēka gados, tikko ar vello veicis 5km, un pašreiz atrodās fitnesa zālē .....
Kāda vaina, tak jau labāk par pankūku snepšotiem un iečekošanos Operas havajā
Vai šamajā tēmā nav saskatāmas paralēles ar tēmām par foto tehnikas / optikas izvēli?
Tur apmēram līdzīgi- "ja tev nav FF kamera un kaučkāds Leica fix fokālis ar f 0,95, esi nožēlojams plebejs"? Es labi saprotu ļoti pārtikušus cilvēkus, kā arī augstākās līgas velobraucējus, kuriem no pareizas tehnikas izvēles ir svarīga katra sekunde uzvarai , bet man nekādīgi nedalec, kāda jēga no daudzu tūkstošu vērta karbon- barbon- titan- super-duper- velo-braucamā parastam ikdienas cilvim, kurš grib tikai izlocīt kājas pēc apnicīgas dienas ofisā? Pats sava opja vēdera, "riepas" & Co formas uzturēšanai nu jau pāris gadu vizinos ar Ogres velo firmā nopirktu mazlietotu Peugeot alumīnija rāmja universālu braucamo par nieka 170 Eur, ar Shimano Deore aprīkojumu un pagaidām neesmu sastapis nekādu kreņķi (protams, ievērojot saprātīgu tehnisko apkopi). Tfu-tfu-tfu
Tak neviens te nevienu nesauc par plebeju, temats ir ussākc ar Hugo jautājumu, kurā nosaukta cena 400-650 €. Es jau arī nekaunos par savu 15 g. veco alumīnija Anlenu, kurš tajos laikos maksāja ap 200 Ls, bet ko nozīmē 29-nieks, pat nezinu.
Nu takš skaidrs, ka šeit tomēr apgrozas daudzmaz izglītoti cilvji , kuri prot kaut cik pieklājīgi komunicēt un klaji rupjības nerunā Ja naudas gana, kādēļ gan nepirkt pārbaudītas vērtības par adekvātu cenu. Bet tomēr nesaprotu, vai fotogrāfs Nils ar 10x dārgāku karbona objektīvu (tfu-tfu , vellapēda rāmi) būs slavenāks un veiksmīgāks "svētdienas" braucējs, nekā līdzīgs Nils ar prastu bleķa vellapēdu (pieļauju, ka mazāk advancētajam Nilam varētu būt dūšīgāka muskulatūra no čuguna braucamā staipīšanas uz 9-to stāvu.. Nu , ja dikti primitīvi- vai es uz Ogres-Rīgas šosejas ar pieļaujamo ātrumu 90 km/h ar savu VW Bora būšu veiksmīgāks braucējs, nekā Nils ar kaučkādu Lambo, Aston Martin ( utt utml). Par braukšanas kaifu nerunāsim- es takš arī kādreiz biju jauns puika un to labi saprotu...