Patiesi smieklīgi.. Dzīvo cilvēks. Dzīvs organisms, ar slēptām spējām pats sevi sadakterēt. 29 no 30 gadījumiem, viņam kaut kāda iksa pēc, nepieciešams importa svēteklis, lai savestu sevi kārtībā. Apbrīnojami! Pašiem ne sava mugurkaula, ne pašticības, ne smakas no pelēkas vielas esamības paurī - dod tik šu kaut kādu Rāmu Bābu, lai tā nokāš piķi un izdara to, ko spēj pats, ja vien gribētu. Velkot paralēles - politiski-ekonomiskajā sfērā - analoģiska situācija: sēž un gaida piena upes ķīseļa krastiem, savu pakaļu nekustinādami. Vēl smieklīgāki ma šķiet tie duraciņi, kuri patiešām domā, ka sen kapā satrunējis galdnieks, septiņjūdžu zābakos atjozis no vels viņ zin kurienes un palīdzējis kaut kādām Agitām veselām tapt...
Lūk, un tā vienmēr - paņem sievieti ar bērnu, audzini, baro, a šis kā vilks uz mežu - pie sava biotēva - izvarotāja. Ne šim profesiju apgūt, ne atstrādāt investēto. Tik blandīties apkārt un tusēt savās kompānijās. Cik moderni un paredzami..
Kāda tur nemanāma pavešana, ka ****ējs ierodas naktī, ar masku uz ģīmja, tēlojot to, kas nav un nekur nefigurē jumpravas atļauja sevi, atvainojos, *****st. Un, tā, starp citu, ja jau tā "ieņemšana" patiešām bijusi tik šķīsta, kāpēc Jāzepu nepasauca kājas pieturēt? Sakaunējas jeb tomēr - izvarošanai liecinieki nav vajadzīgi?
Kurā tad evaņģēlijā aprakstīta tā ierašanās??? Kauko būsi sajaucis, tāda blēdīga ierašanās bija Zevam pie Danajas, bet nu tapšanai grūtai no Svētā Gara man pat nepietiek fantāzijas istēloties, kā tas var notikt.
Tak, šai tur gļuki rēgojās pirms tam vairākas reizes! Visticamāk, no aizskābuša piena.. bet rezultāts bija tāds, ka kozī pēc šķīstā akta bija prom un fantutte klāt. Un kurš par to visu dabū atbildēt? Protams, ka ragainais Jāzeps. Ēzelis ir un paliek ēzelis. Es viņa vietā to putānu būtu labi tālu patriecis.
Bet ar Kristus dzimšanu bija tā: kad Viņa māte Marija tika saderināta ar Jāzepu, iekams viņi sagāja kopā, izrādījās, ka viņa savās miesās ieņēmusi no Svētā Gara. (Mateja evaņģēlijs)
Tad eņģelis atbildēja un uz to sacīja: "Svētais Gars nāks pār tevi, un Visuaugstākā spēks tevi apēnos, tāpēc Tas, kas no tevis dzims, būs svēts un taps saukts Dieva Dēls... Arī Jāzeps no Galilejas, no Nacaretes pilsētas, nogāja uz Jūdeju, uz Dāvida pilsētu, vārdā Bētlemi, tāpēc ka viņš bija no Dāvida nama un cilts, ka pierakstītos ar Mariju, savu saderināto, kas bija grūta. (Lūkas evaņģēlijs)
Jāņa evaņģēlijā vispār nav nekādu ginekoloģiski-akušierisku sīkumu, Jēzus jau ir klāt: Jānis viņiem atbildēja: "Es kristīju ar ūdeni. Jūsu vidū stāv viens, ko jūs nepazīstat, kas pēc manis nāk, kuram es neesmu cienīgs atraisīt kurpes siksnu." Tas notika Betānijā, viņpus Jordānas, kur Jānis kristīja. Otrā dienā Jānis ierauga nākam Jēzu un saka: "Redzi, Dieva Jērs, kas nes pasaules grēku..." u.t.t.
Tieši tāpat arī Marka evaņģēlijā - Jēzus pirmoreiz tiek pieminēts jau pieaudzis: Un notika, ka tanīs dienās Jēzus nāca no Nacaretes Galilejā un tika Jāņa kristīts Jordānā.
Un ko tieši Tu nesaprati vārdos "nāks pār tevi" un "tevi apēnos"? Gribēji, lai tur tiešā tekstā būtu rakstīts, ka svētais gars Marijai iespraudis? He, he, naivais... Janka ar Mārku, visticamāk, nebija tik talantīgi literatūrā, tāpēc nospieda mājasdarba daļu no Lūkasa, kurš bija centīgs botāns. Nospieda tikai daļu, lai učilka nepieķer, ka visu vārds vārdā norakstījuši..
Gribēju tiešā tekstā atrast pierādījumus izvarošanai vai tam, ka tas noticis gļuku laikā, ka tu teici. Svētos rakstus nevar patvaļīgi interpretēt kā blēdīgs advokāts likumus, tur Tas Kungs iedvesmoja autorus un viņi rakstīja kā ir.
Vecajā Derībā neviens neliek neko fantazēt, visu raksta saprotamiem jēdzieniem:
23 Kad kāda meitene, vēl būdama jaunava, ir saderēta kādam vīram un kāds cits vīrs to sastop pilsētā, un tas pie viņas guļ, 24 tad jums tos abus būs izvest ārpus pilsētas vārtiem un nomētāt viņus ar akmeņiem, lai tie mirst: meiteni tādēļ, ka tā nav saukusi pēc palīga pilsētā, un vīru tādēļ, ka viņš ir piesmējis otra saderētu līgavu. Tā tev būs izdeldēt ļaunumu no sava vidus. 25 Bet, ja kāds vīrs sastop saderēto meiteni uz lauka un viņš to pārvar un pie tās guļ, tad lai tas vīrs, kas pie tās ir gulējis, pastrādādams varas darbu, mirst viens pats. 26 Bet meitenei neko nedari; meitenei nav nekāda nāves grēka, jo tas ir tāpat, kā kad vīrs celtos pret kādu otru, tam uzbruktu un viņu nokautu; tāpat tas ir arī šinī gadījumā, 27 jo viņš to ir sastapis laukā, un tā saderētā meitene varbūt arī brēca, bet tur tai nebija neviena glābēja. 28 Bet, ja kāds vīrs sastop meiteni, kas ir jaunava un kura vēl nav saderināta, un to sagrābj un pie tās guļ, un tie tiek atrasti, 29 tad tas vīrs, kas pie viņas ir gulējis, lai dod meitenes tēvam piecdesmit sudraba seķeļus, un tā lai kļūst viņam par sievu, tāpēc ka viņš to ir piesmējis; tas viņu nedrīkst atlaist visu savu mūžu.
Schneider, Tu gribēji, lai svētā gara pindāklēšanos sauktu tādā pat vārdā kā necienīgu mirstīgo? Paskat, pat sīka instruktāža iedota kā jāslepkavo! Un tu esi tik naivs un joprojām ceri, ka Jāzeps Mariju pirms kāzām čiki puki, a šī ne palīgā, ne nepalīgā, tak, finālā vēl sanāk, ka šie tur divatā ar svēto garu grupen seksen? Nu jūs dajoķe!
priore, man pilnīgi vienalga, kurš no tās klases no kura nospiedis. Fakts ir tāds, ka viens melo labāk par pārējiem. Punkts.
A ko man par to čiki puki cerēt, kāda mana darīšana gar to, ko viņi darīja pirms un pēc kāzām! Vizdraņķīgākais ir tas, ka žīdi paši sen tās instruktāžas aizmirsuši, bet viņu niknākie ienaidnieki musļimi tās pilda vēl šodien.
Ziniet, mani visvairāk tracina nejau tas, ka kādi prioristi kaut kam mistiskam tic, mani tracina šī nebeidzamā ļerkstēšana un uzbāzība ar to dievošanos, pa labi, pa kreisi. Vienreiz pasaku - neinteresē, otrreiz, atbildē vienmēr skan svētulīgs sprediķis aļa "Viņš vienaga tevi mīl, vada..blā blā". Pat sātans nav tik uzbāzīgs kā svētuļi. Un ar to vismaz viss skaidrs - gribi to un to, paraksties te! Protams, ka no diviem ļaunumiem cilvēki vienmēr izvēlēsies mazāko un šai gadījumā, tas ir tieši nelabais. Svētuļi ir izdarījuši visu, lai cilvēku attieksme pret reliģiskām dogmām būtu tieši tāda, kāda tā ir. Un, galvenokārt, to ir panākuši mūžīgie tarkšķētāji. Nesaprotu, vienkārši nesaprotu - kā cilvēks var noluņot visu iemērīto dzīvi, neko jēdzīgu tā arī neizdarot, tikai bazūnējot par lietām, kuras viņš ne saprot, ne spēj citiem danest. Tādi kā glupīši, sevišķi uz vecumu, kad dzīvē paliek vien pāris prieciņu - vakara panorāma, pabļaustīšanās internetā un arvien retāk ciemos atbraucošie mazbērni..
Pavisam nesen nācās saskarties ar šādu te sprediķotāju internetā. Caurām dienām to vien dara kā postē idiotiskus jautājumus, kuros pamanās iepīt reliģiju jebkādā kontekstā. Vīrietis, 45 gadi, vecēt sācis ķēms bērna prātiņā, kurš tikai tagad attapies, ka pēdējais laiks kādu dievgosniņu apsēklot. Viņš mācoties. Ko tieši, nav īsti skaidrs, jo tekstos tiek kopēti un pastēti bībeles fragmenti, norādes, atsauces, vienvārdsakot, viena grope smadzenēs, tā pati uzradusies bībelei no plaukta krītot. Ko vispār var iemācīties 45 gadīgs tēvainis, ja iepriekšējos 45 gados, viņš nav bijis spējīgs pat sajēgt kas ir un ko no dzīves vēlas? Un ko viņš tai aitai spēj dot, ja pats joprojām eksistē pie mamā un papā? Manuprāt, ir pilnīgi loģiski, ka tādam nav tikusi dota iespēja vairoties un, ja jau viņš tik svēti tic, ka viņu vada galdnieka dēls, tad varbūt padomāt vajadzētu, kāpēc šis šo vadājis pa tādiem ceļiem. Bet kur nu.. 45 gadi, pavisam noteikti ir īstais laiks, kad ģimeni un pirmos bērnus plānot...
Stāst, ka kāds Jehovas mormoņu aģitators uz ielas piesienas ar patētisku bļāvienu "Dievs tevi mīl!!!", vajagot noteiktā balsī atbildēt "Es to zinu." un droši iet tālāk, tas viņus apstulbina, paliekot ar vaļā vēplu, un vismaz pakaļ nedzenoties. Bet tu nu gan uzvilcies par tādu štruntu.
..uz ielas piesienas ar patētisku bļāvienu "Dievs tevi mīl!!!", vajagot noteiktā balsī atbildēt "Es to zinu." un droši iet tālāk, tas viņus apstulbina, paliekot ar vaļā vēplu, un vismaz pakaļ nedzenoties.
Es izdarīju vēl ļaunāk, kad man, no darba braucot, autobusā tāda kožļene pielipa. Pēc sīkas izprašņāšanas, nesagaidot atbildes uz "vēr dūjū liv, ār jū livin aloun, hav jū frendz, vēr dūjū vōrk" ,es pa visu autobusu, tā lai dzird pēdējos solos ar, noteicu, ka manā praksē, šis ir stulbākais mēģinājums ierīvēties uzticībā un, ka tādus ziņkārīgos valstī, no kuras es nāku, sakjer aiz ziņkārīgā šnobeļa un nākamajā pieturā ar pendeli pa pakaļu, izlidina laukā. Kaut ko vēl mēģināja murkšķēt, bet viņu pārtrauca sajūsmināti aplausi.
Izlasiet grāmatu Ala pie Nāves jūras par Kumranas tīstokļu atrašanu, tie nepatika ne jūdiem, ne kristiešiem, jo parādīja, ka kristietībai līdzīgas idejas bija zināmas sen pirms Kristus dzimšanas un jūdaisms nemaz nav bijis tik nesatricināms, kā tiek sludināts.
priore, tur jau tā lieta, ka Tev nav savas pieredzes, kurā dalīties.. Tikko Tu mani nosūtīji bībeli studēt, "vai vismaz tās analīzi"! Tu, kuram pieredze esot, mani sūti lasīt mani pavisam neinteresējošu literatūru! Un kālab? Lai es tur rastu mani neinteresējošas atbildes? Tu pats saproti, cik tas ir stulbi? Labāk būtu man patiesi to savu pieredzi pastāstījis - nu, tur, kā Tev pēc laba nedēļnieka uz pudeles nosēdās Marijas jaunākā meita Mirija un pastāstīja, ka Tev jābeidz kost un būs doties uz baznīcu soprānā spiegt ( tantiņas nespēj tenora partiju pavilkt, un Tu, savukārt, nespēj pārbļaut 10 tantiņas ). Kur ir tā Tava dievišķā pieredze? M?
Pamēģini kādreiz paskatīties uz sevi no malas un padomāt, vai tiešām apkārtējie Tevi saprot un uztver tā kā Tu domā, ka uztver. Šai līdzīgās diskusijas ir spilgts raksturojums tam, ka Tevi ne tikai nedzird, bet arī neklausās. Vai nu pieredze nav analizēšanas vērta vai problēma būs pašā tās šārētājā...
priore, pieredzi veido tas, ko cilvēks redzējis, dzirdējis vai lasījis. Tā senā laika klātbūtnes pieredzes te nav nevienam, tādēļ viss ir tik subjektīvi!
Es vispār nesaprotu Bībeles studēšanu un analīzi, ir gabali, kurus interesanti palasīt - kā daiļliteratūru, bet pamācība, ka šaubās jālasa tā nodaļa, kārdināšanā - šitā, bet slimības gadījienā vēl cita, nu tas ir kaukas pilnīgi murgains! Ko man kārdināšanas brīdī palīdzēs teksts, kurā Pēteris kaukādiem korintiešiem sniedz savu skatījumu uz 2000 gadus senām, man pilnīgi neisprotamām, problēmām???
Schneider, Tu pateici to, ko nedarakstīju.. Bezgala garlaicīga padarīšana, kurai arī jēgas lielas nav. Tad jau labāk Korānu oriģinālvalodā. Pie viena, jaunu valodu iemācītos, noderēs.
Kālab pieaugušam, par sevi pārliecinātam vīrietim būtu sapnī ( nu, vai iztēlē, vai kā to tagad sauc ) jārausta uz A_selenia? Tev mēles mutē nav, nevari uz randiņu uzaicināt? Pat, ja cita vecumgrupa un Tev vairs saceļas tikai jaunu meiču ieraugot, Tu pa savu dzīvi neesi iemācījies uzaicināt sievieti tā, lai viņa Tev neatsaka? Nu, moins...
priore:nē, pieredzi veido arī sapņi, meklējumi. Lielākie piedzīvojumi ir iespējami iztēlē. kaut vai ar Tevi, skaistā lellīt!
Nešķīistenis tāc, tu jau esi nopelnījis nomētāšanu ar akmeņiem! „Ikviens, kas uzlūko sievieti ar iekāri, jau ir pārkāpis laulību ar viņu savā sirdī.” (Mateja 5: 28)
Tad jau būs Tevi jānomētā. Es bez grēka, joprojām. Tikai baidos, ka tiklīdz lieta nonāks līdz nomētāšanai, tiks piesaukti jau citi citāti, kuros vadmotīvs būs "vediet priori šķīstīties, skaitīt piecdesmit aitas marijas un divas reizes tēvu, skaļi raudāt un solīties nekad-nekad tā vairs nedarīt" Lai gan, populārāks ir variants, kad nomētājamais sāk apspriest ar nomētātāju tā morālo stāju un apšaubīt pilnvaras, kā arī, fenomenālos ātrumos no apziņas apcirkņiem tiks izvilkts kaut kad jaunībā lasītais Civillikums.
priore:nekā, reliģiskā doma ir attīstījusies tik tālu, ka ''ja kāds bez grēka, met akmeni pirmais''
Tā nav attīstijusies, tie ir Kristus vārdi, pateikti pirms 2000 gadiem.
Un kādēļ visvarenais Dievs negribēja pasargāt Ādamu un Ievu no sātana kārdināšanas un kādēļ žēlīgais Dievs šās paša radības kroņa nepilnības (ražošanas brāķa) rezultātu isplata uz visās tūkstošiem paaudzēs dzimušajiem, visiem miljardiem nevainīgo cilvēku?
Schneider, priore Tev jau netieši atbildēja, komentārā A_selenia (i),.. Tajā pašā, kur atzinās, ka raustīt pa sapņiem uz reālu personu, ir kūl, jo nav jau jābaidās, ka kāds uz zemes šo drīkstēs par to nosodīt.
Bet kādēļ tas grēks no tiem laikiem nāk??? Es savu sievu nevienam nēsu apsūdzējis ābolu zakšanā, kāda man daļa par Ādamu??!! Ja kas, kristīšana to grēku noņem, kristīti, atbrīvoti no iedzimtā grēka esam abi, bet mūsu bērniem, jau piedzimstot, akal tas lāsts kaklā! Kur loģika?
Un vispār - uz grēkiem kārdina sātans, bet sātanu radīja Dievs. Kur loģika?
priore:Šneider, Dievs na žēlīgs, vismaz Vecajā derībā. Viņšir Kungs, bargs, greizsirdīgs uz citiem dieviem Viņš cilvēci iznīdē plūdos, kaut pats cilvēkus tādus radījis.
Skaidrs, Vecā derība domāta antīkajiem jūdiem, no šodienas bescerīgi atpalikusi, to nav ko ņemt pierē.
Es to jau vienreiz pārrunāju ar jehovistu aģitatoriem, kad viņi ievilkā pie manis laukos. Izrādījās, ka viņi ticības lietās ņi bum-bum, zina tik dažas iezubrītas frāzes, kā Šlesers.
O, jā.... kad nevarās kaut ko izdarīt, noteikti jāatrod kāds, kuru vainot. Nu super kristietiski... )))))))))) Starp citu, es jau runāju par reliģijas nozīmi mūsdienās, tikai Tu, priore, izvēlējies atgriezties pie saknēm, jo Tev nepatika arī mūsdienas. Joprojām nav skaidrs, kur tad Tu uzskrēji virsū tam dievam, un ko tādu esi nodarījis, ka šis Tevi joprojām vaļā nelaiž un vēl noteicis, ka Tev būs par sieviešu klostera vectanti saukties. Problēmas ar savas patiesās būtības pieņemšanu arī ( pie visa pārējā) ? Kādu mirkli atpakaļ, es teicu, ka Tev vajadzētu abstrahēties no autorības saviem tekstiem un palasīt tos citu acīm. Problēma ar lasītā saprašanu nav vis lasītājiem, bet gan rakstītājam.
Un Tev Franks vārdā un Priore uzvārdā, ja? Aha. Un es esmu svētais Pēteris, kurš šobrīd aizliek Tev kāju priekšā, kad Tu rausies paradīzē iekšā abolīšus pazagt un uz plikām meičām pasiekaloties..
Nebūs pareizi ne itāliski, ne latīniski. Vārds 'priore' itāļu valodā nav lietojams viens un ne gluži nozīmē 'iepriekšējo'. Latīņu valodā iepriekšējais ir 'praec' vai modernākos savienojumos 'precedente'.
Būsi gudrībā sapinies un aizgogletranslējies galīgi šķērsām Itāļu valodā vārdam 'priore' ir viena - ar reliģisku smaciņu saistīta nozīme.