madariite:Kāds ir viedoklis par Canon EOS 100D priekš iesācēja?
Viedoklis man ir tāds, ka iesācējiem jāsāk ar zenītu, ļubiteļu vai ko tamlīdzīgu. Tas lai ar galvu sāktu domāt par to, kas lācītim vēderā un kā viņš barojas + plus dabiskā atlase no starp tiem, kuriem foto ir mirkļa iegriba un tiem, kuri patiešām grib labi fotogrāfēt.
Es vēl sapratu pirms 10-15 gadiem, kad uz filmām varēja bildēt ar normālu CMNP kameru un pasūtīt bildes, bet šodien čakarēties ar visādiem Zenītiem/Ļubiteļiem... No tā cilvēks uzzinās par lācīša vēdera saturu apmēram tikpat, cik autokursu braukšanas nodarbībā ar zirga ratiem, kuriem nav atsēju.
Vai ne? Priekš kam vispār iet skolā, iegūt izglītību, ja tāpat visticamāk no tā akademiskā bulšita neko nevajadzēs un tāpat var pelnīt. Neredzu neko sliktu, ja cilvēks sāk foto gaitas ar pamatu pamatiem un vēlāk izvēlas, kura tehnika vairāk iet pie sirds.
Kaut gan kāda starpība, tāpat 9 no tiem 10 kursantiem pēc pārs nedēłām/mēnešiem atmetas.
klusums:
Viedoklis man ir tāds, ka iesācējiem jāsāk ar zenītu, ļubiteļu vai ko tamlīdzīgu. Tas lai ar galvu sāktu domāt par to, kas lācītim vēderā un kā viņš barojas + plus dabiskā atlase no starp tiem, kuriem foto ir mirkļa iegriba un tiem, kuri patiešām grib labi fotogrāfēt.
P.S. Tāds fotoklubs vēl vispār pastāv???
pastāv gan, ja reiz domā, ka iesācējam jāsāk mācīties ar nekam nederīgiem instrumentiem, ar kuriem labākie fotogrāfi tik ar grūtībām varētu iegūt konklurētspējīgas bildes. Un arī, mākslinieciskā, nevis tehniskā ziņā.
+ ja nu mācīties ar filmu, tad vismaz ar normālu aparātu, ne jau šito pameslu. Turklāt digifoto laukā neko nedos īpaši attīstīti labaratorijas skili, būs jāmācās apstrāde no 0
Ja ar F80/EOS 30 izfotografēji fimu, saņēmi bildes, kuras bija 15 sant. gabalā, tad vēl varēja runāt par maksas apmācību, bet šodien saulainā laikā ielādēt Agfu-400 Zenītā ar 1/500 eksponēšanas laiku un brīnīties, kāda bilde sanāks ar caumuru 16... Tur pat asuma iestādīšanu neabgūsi.
Tas kāreiz viens no lieliskajiem izglītojošiem momentiem analizēt savus bildēšanas paradumus un apstākļus un izvēlēties pareizas jūtības filmu. Cilvēks, kurš tikai digi turējis rokā, pie mūsdienu augsta iso "beztrokšņiem" auto režīmā bildējot iespējams vispār nezin, kas tā gaismas jūtība vispār ir.
P.S. Uz filmas pats vairs nebildēju dēļ slinkuma un nepatiecības, bet analogos laikus atceros tikai kā ļoti pozitīvu un izglītojošu pieredzi.
P.S.S. Ulbiks aka J.U. uz tādiem mēsliem kā ļubiteļ, fed utt. tādas bilžas blieza, ka daudzi ciparnieki joprojām mīž karstu uz tām un viņš galīgi nav vienīgais.
Filmai ir savs vēstures šarms, pats gadā 2-3 filmiņas uzbildēju uz Canon EOS 50, kurai der arī visjaunākie EF objektīvi. Bet nu ieteikt sākt apgūt fotoprasmes ar filmeniecēm šodien, kad 95% visu bildīšu uzņem ar smartfoniem, nav īsti nopietni. Tas apmēram tāpat, kā skenera apgūšanu sākt ar Gutenberga drukājamo mašīnu.
Jāsāk uzreiz ar maksimāli dārgu kameru. Nu tur 5D, D810A utt., jo kad sanāks гавнофото, tad vaina tiks likta uz kameru un pirkta jauna dārgāka un tad vēl dārgāka un tad vēl un vēl! Un tad kā jau latvietiem tipiskajam entie bodiji, entie dārgā gala stikli, bet bilde kā nenāk laukā tā nenāk.
Noskatījoos 2 minūtes, kafiju nesagaidīju, bet tādam procesam neticu. Skābu kāpostu sulā var nofiksēt, tik tas saucas par stabilizāciju un bilde pēc neilga laika pazūd. Bet kartiņas ustaisīt var paspēt.
Barista:Jāsāk uzreiz ar maksimāli dārgu kameru. Nu tur 5D, D810A utt., jo kad sanāks гавнофото, tad vaina tiks likta uz kameru un pirkta jauna dārgāka un tad vēl dārgāka un tad vēl un vēl! Un tad kā jau latvietiem tipiskajam entie bodiji, entie dārgā gala stikli, bet bilde kā nenāk laukā tā nenāk.
Bildēt neprotu, varat nepiep*sties.
Pagaidām gan izskatās, ka tipiskāks ir tas latvietis, kurš grib izcelties uz vienmuļi prasto digitālistu fona un tādēļ mocīsies ar pagājušā gadsimta fotorīkiem.
Domāju, ka pirmos 5 gadus autovadītājiem vajadzētu ļaut braukt tikai ar mašīnām bez stūres un bremžu pastiprinātāja, startera vietā kurbuli, utt. Nu un protams, pašam obligāti jāmācās dzinēja galva slīpēt un bremžu diskus apvirpot. Ja kāds 2016.gadā iesaka zenītu, tad tam pašam vajag ar to mēslu pa galvu sadot. Japāņu filmkameras ir cita lieta, bet nu ir tak dažādi cilvēki - citi grib vienkārši smuki bildēt automātrežīmā, citiem citas vajadzības. Ja būs luste, iemācīsies.
Noskatījoos 2 minūtes, kafiju nesagaidīju, bet tādam procesam neticu. Skābu kāpostu sulā var nofiksēt, tik tas saucas par stabilizāciju un bilde pēc neilga laika pazūd. Bet kartiņas ustaisīt var paspēt.
Process saucās Caffenol un video to var redzēt sākot ar 3. minūti.
versatile:Domāju, ka pirmos 5 gadus autovadītājiem vajadzētu ļaut braukt tikai ar mašīnām bez stūres un bremžu pastiprinātāja, startera vietā kurbuli, utt. Nu un protams, pašam obligāti jāmācās dzinēja galva slīpēt un bremžu diskus apvirpot. Ja kāds 2016.gadā iesaka zenītu, tad tam pašam vajag ar to mēslu pa galvu sadot. Japāņu filmkameras ir cita lieta, bet nu ir tak dažādi cilvēki - citi grib vienkārši smuki bildēt automātrežīmā, citiem citas vajadzības. Ja būs luste, iemācīsies.
versatile:Domāju, ka pirmos 5 gadus autovadītājiem vajadzētu ļaut braukt tikai ar mašīnām bez stūres un bremžu pastiprinātāja, startera vietā kurbuli, utt. Nu un protams, pašam obligāti jāmācās dzinēja galva slīpēt un bremžu diskus apvirpot. Ja kāds 2016.gadā iesaka zenītu, tad tam pašam vajag ar to mēslu pa galvu sadot. Japāņu filmkameras ir cita lieta, bet nu ir tak dažādi cilvēki - citi grib vienkārši smuki bildēt automātrežīmā, citiem citas vajadzības. Ja būs luste, iemācīsies.
Nāc sadod varoni.
Tev ir viedoklis un viena otra feina bilde. Bet kāpēc tik truli agresīvi, šmļjaģ ?!
Ja par to sākumlīmeņa fotoapmācību- manuprāt, vispārliecinošākais "digi-arguments" ir - iespēja pēc katra digi-kadra uzņemšanas izpētīt, kas sanācis un uzreiz mēģināt saprast elementārās likumsakarības un izdarīt atbilstošus secinājumus! Izbildējot filmiņas 36 kadrus n-tajos mēnešos, beigās parasti jau ir piemirsies, kas vispār tika bildēts, par konkrētajiem ekspo-parametriem un likumsakarībām nemaz nerunājot...
klusums:.... Neredzu neko sliktu, ja cilvēks sāk foto gaitas ar pamatu pamatiem ....
Pamatu pamati gan analogajai, gan digitālajai fotogrāfijai ir vieni un tie paši - vajadzīgs paņēmiens, kā saredzēt/sajust/reģistrēt gaismu. Cita lieta ir VĒSTURE! Nopietni ieteikt, un it īpaši iesācējam(!!!) sākt lietot kaut ko no muzeja eksponātiem ir vairāk nekā nenopietni. Mani jaunieši ir sarīkojuši vairākus analogās fotogrāfijas "vorkšopus" (6x6 formātā), kopīgi izpriecājušies par procesa burvību, bet bildēt nez kāpēc turpina ar D6 un tūlīt pat arī ar 5DsR, tāpēc 100D palika rezervistos un tika pašai jaunākajai. Man ar savs egoprieks, jo nebija nekas no jauna jāpērk.
Tev ir viedoklis un viena otra feina bilde. Bet kāpēc tik truli agresīvi, šmļjaģ ?!
Vai ne? Izdzird nedaudz citu viedokli un uzreiz pa tauri jākrāmē
Pa lielam pie vienas vietas, ar ko madariite sāks. Tādi un tādas te tūkstošiem gājuši un vēl ies cauri un drīz ar pazūd, bet bēdīgāk ir, ka itkā zolīdā forumā netrūkst indivīdu, kuri gluži elementāri nespēj saprast, ka ir dažādi cilvēki ar dažādiem viedokļiem. Atsit to sūda stumšanu par to, ka apple sūds, androids ūber alles un otrādi. Katram savs. Aleluja.
Protams, viedoklis var būt katram savs. Bet veselais saprāts un cilvēces pieredze tomēr ir diezgan objektīvas un universālas padarīšanas- vieglāk ir mācīties, uzreiz redzot rezultātu un izdarot atbilstošus secinājumus, nekā n-to reizi kāpt uz vecu veciem, daudzu paaudžu "nopulētiem" grābekļiem!
Varu apgalvot to no diezgan lielas personīgās pieredzes- pirms pusgadsimta tam esmu gājis cauri mācoties, gadus 30-40 stundām dzīvojies pa piesmakušu tumšo istabu (dark-room)- sākumā- nepacietīgās rezultāta gaidās, pēc tam- rutīnas garlaicībā, kopējot svešu ģīmju simtus un tūkstošus.
Protams, kaučkāda burvestība (labā nozīmē) ir, ieraugot fotovannītē dzimstošu attēlu, bet daudz ērtāk ir ieštepselēt atmiņas karti lasītājā un to visu darīt komfortablā istabā, ērtā krēslā, pie liela un gaiša monitora... Jo sevišķi tādēļ, ka gala rezultātu atšķirība (izmantojot kvalitatīvu tehniku) mūsdienās praktiski nav saskatāma. Tikai romantika, nostaļģija, vēlme izcelties utt utml (vajadzīgo pasvītrot)...
Vēl pirms 10 gadiem arī man bija pozitīvs skats uz mācīšanos ar kādiem antikvāriem verķiem, jo jūrnieki taču praktizējas uz buriniekiem, karaskolās māca klasisko taktiku, juristiem romiešu tiesības, bet tagad gan es neadbalstu meža tehnikuma študentiem prakses darbos koku gāšanu ar akmens cirvi, ja dzīvē tiek lietoti Štīli.