Jā, tādu metodiku manīju jau jūtūbā, ideālā variantā ar baltu marķieri punktus salikt (uz korpusa protams), lai pēc tam var piefiksēt kurā punktā ir ok. Būs jāpamēģina. Bet tas ir jādara ārā, cik saprotu.. ne jau dzīvoklī ?
Atkarīgs no kameras, pilnā kadra aparātiem varēs likt lielāku ISO nekā crop kamerām.
Ja uz statīva ( viss labākais variants ) 100-400 ISO krēslā, naktī 1600-3200 ISO, ja kruta FF tad pat 6400 ISO ( uz šāda ISO naktī esmu bildējis un nav slikti )
Ja rokās tur, atkarīgi cik lēnu slēdža ātrumu vari noturēt ( labi ir ja ir bildes stabilizators VC,VR ) un pēc tā atkarīgi liec iso cik nepieciešams. Uz sava aparāta varu noturēt asu bildi ar ieslēgtu VC 1/5 slēdzi.
tas jau alkonautiem un parkinsonistiem, rokas vibrē Ja nav statīva un varu stabili nostāties piespiežot elkoņus pie korpusa, tad bez problēmām no rokām ar platleņķi bliežu 1/8-1/30. Un kā jau šneiders teica katru kadru vairākus dublus, lai var atlasīt asāko. Man ainavas bliežot sliktā gaismā tomēr svarīgāka tīra bilde bez trokšņiem, bez lieka iemesla neceļu virs iso200. Un daudzi jau neņem vērā ka ceļot iso ne tikai trokšņi palielinās, bet arī samazinās DD un krāsu telpa. Nu un ka jaunākās pilkadra kameras dod beztrokšņu bildi pie iso 3200, ja krāsas pliekanas un DD kā 10 gadus vecam digiziepim.
Nav tik viennozīmīgi kā ar platleņķi vai šaurāku klapēt no rokas - ja kamerai un/vai optikai ir zema izšķirtspēja, tad laiki var būt garāki jo tāpat, izņemot kārtīgas ševeļinkas gadījumus, atšķirību neredzēs - ja ir niknāka optika un sensors, tad vaļības bildējot no rokas redzēs krietni vairāk nekā sķirbu starp iso 200-800
Karli, izlasi kādos apstākļos vajag bildēt "liela daļa bilžu taps "'šūpīgos" apstākļos, tātad no rokas un vēl sliktāk. " Viss notiks kustībā un vājas gaismas apstākļos. Tā kā tur viss būs izsmērēts, ja bildēs ar zemu slēdzi.
Fizikas likumus neapčakarēsi, ja gribi bildēt pilnīgā tumsā no koka riteņu ratiem, kuri pilnā gaitā kratās pa arumiem, labas bildes iespēja ir tuva nullei.