Vienīgo ko noteikti vajadzēja izdarīt tas ir visiem nerīdziniekiem biļešu cenas reiz divi un autostāvietas cena reiz 10 Atbrauc visu piedirš salauž un aibrauc
Oliss:Vienīgo ko noteikti vajadzēja izdarīt tas ir visiem nerīdziniekiem biļešu cenas reiz divi un autostāvietas cena reiz 10 Atbrauc visu piedirš salauž un aibrauc
Nav gan tas vienīgais. Pie Rīgas robežas uzlikt šlagbomi un visiem rīdziniekiem, izbraucot no pilsētas, jāpērk rīdzinieka biļeti, arī visos ceļmalas krogos puzdienas reiz 10. Izbrauc no pilsētas ciemos pie istoričeskās roģinas radiem, met pa mašīnas logiem činčikus, pudeles un saldējumu papīrus, tādēļ pa Rīgas-Jēkabpils-Rēzeknes-Zilupes ceļa malu visu aizdirsts.
Labāk pastāsti, kādēļ Nils domā atdot tikai 75% no neizmantotās vienreizējās biļetes P.S. Līdz šim mēnešbiļetes bija izdevīgas tiem, kas brauc vai nu ar 5 transportiem dienā, vai tikai darbs/mājas ar vienu maršrutu. Tikko bija kādas atkāpes (teiksim, 3x mēnesī bija jābrauc savādāk mājās), tā mēnešbiļete kļuva neizdevīga. Jācer, ka tagad pēc cenu kāpuma mēnešbiļetēm būs arī kāds reāls ietaupījums
Par to atdošanu neko nezinu, cik sapratu - jāizlieto līdz 1. martam vai kadviņtur - un nekas nevienam nebūs jākompensē - varēsi braukt visu februārti par veco cenu! Iesaisties akcijā - "brauc pa ļēto - apčakarē našņilsu"!
paga, paga. tui rēķināt māki? ja perk darba dienu biļeti VISIEM transportlīdzekļiem, tas liecina, ka uz darbu brauc vismaz ar diviem (dažādiem) transporta līdzekļiem tā, ja nemaldos, mēnešbiļete visiem transportiem darba dienām maksā 30,- EUR/mēn... tad sākot vienkārši rēķināt 2 transporti turp atpakaļ katru dienu ir 2x2x22=88 braucieni mēnesī + ja vēl kaut kur citur papraukā vieni vienīgi ieguvumi, bet to pat nerēķināsim, vienalga sanāk - 30/88=0.34 EUR par braucienu... nedomāju, ka dārgi...
ja perk tikai vienam maršrutam tikai darba dienām sanāk 44 braucieni pa 20,- EUR/mēnesī, jeb 0.45 UR par braucienu - arī nav tākā baigi dārgi...
Mēnešbiļetēm arī cenas kāps. 45 centi par braucienu it kā ir ok, ja tā ir maksa par braucienu. Pie cenas 60 centi par braucienu, pietiek 5 dienas braukt savādāk, piemēram, vasarā brīvas 5dienas un viena svētku diena - un nav starpības no mēnešbiļetes. Netici? Pārrēķini. Par mazu ir atlaida pie piekrišanas mēnesi braukt ar sabiedrisko. Tas ir commitment un uz priekšu iemaksāta garantēta nauda. RS būtu ar zobiem un nagiem jāmēģina VISUS uzsēsties uz kādas mēnešbiļetes, nevis lietot braucienus, būtiski samazinātos "zaķu" skaits un mēnešbiļetes ir arī imūnākas pret kiberuzbrukumu ar kopētām biļetēm.
ja Tu esi normāli strādājošais, tad pa 30 EUR, Tev sanāk 50 braucieni, lai cena būtu 0.60 EUR /brauciens. mēnešbiļeti par 30 EUR Tu pērc, jo ik darba dienu nepieciešams nobraukt 4x, jeb 88 reizes mēnesī. Lai cena novienādotos ar vienas dienas braucienu ir jānosačko 38 (!!!) braucieni! jeb 9 ar pusi dienas, atceroties ka puse darba dienu mēnesī ir 11 darba dienas...
palaidniex:ja perk tikai vienam maršrutam tikai darba dienām sanāk 44 braucieni pa 20,- EUR/mēnesī, jeb 0.45 UR par braucienu - arī nav tākā baigi dārgi...
Kādēļ rēķini 22 darba dienu mēnesi? Jo izdevīgums ir vislielākais? Rēķini 19darba dienu mēnesi, kad maksājt atsevišķi par braucieniem ir izdevīgāk nekā pērkot mēnešbiļeti Arī 4 braucienus dienā, pērkot darba dienu mēnešbiļeti, rēķināt nav gluži korekti, jo ir ļoti maz maršrutu, kur nevarētu aizbraukt ar vienu transportu. Tikpat labi var rēķināt arī 12 braucienus dienā, tad izdevīgums ir vēl lielāks.. Jo zinu vairākus cilvēkus, kuri katras 2 pieturas brauc ar citu transportu - lai tikai sanāk izdevīga nopirktā mēnešbiļete
Un ko teikt tiem, kuri ar sabiedrisko transportu nevar nokļūt darbā vai kur nepieciešams, kad paceļ degvielas akcīzi? Vai tiem, kuri neizmanto sabiedrisko transportu, bet ir spiesti apmaksāt tā subsidēšanu? Ja par sabiedrisko transportu maksātu pilnu cenu, tad varētu filozofēt par mēnešbiļešu cenu. Šobrīd - jo lētāka mēnešbiļete, jo vairāk kāds cits piemaksā par tās izmantotāja privilēģiju.
palaidniex:ja perk tikai vienam maršrutam tikai darba dienām sanāk 44 braucieni pa 20,- EUR/mēnesī, jeb 0.45 UR par braucienu - arī nav tākā baigi dārgi...
Kādēļ rēķini 22 darba dienu mēnesi? Jo izdevīgums ir vislielākais? Rēķini 19darba dienu mēnesi, kad maksājt atsevišķi par braucieniem ir izdevīgāk nekā pērkot mēnešbiļeti Arī 4 braucienus dienā, pērkot darba dienu mēnešbiļeti, rēķināt nav gluži korekti, jo ir ļoti maz maršrutu, kur nevarētu aizbraukt ar vienu transportu. Tikpat labi var rēķināt arī 12 braucienus dienā, tad izdevīgums ir vēl lielāks.. Jo zinu vairākus cilvēkus, kuri katras 2 pieturas brauc ar citu transportu - lai tikai sanāk izdevīga nopirktā mēnešbiļete
Tev tiešām tik GRŪTI ar matemātiku???
Vēlreiz saku - lai būtu viens braucien 60 centi, tad visu transportu darba dienu mēnešbiļētes cena sadalās 50 braucienos! Izdali ar 4 (jo 0savādāk no tik dārgas mēnešbiļetes nav jēga) un sanāk cik? 12,5 dianas jābrauc uz darbu, lai cena būtu "pa nullēm", katra nākamā diena, kad biļeti izmanto, padara mēnešbiļetes iegādi par IZDEVĪGĀKU, nekā apmaksāt atsevišķus braucienus!
Ja nokļūšanai uz darbu vajag tikai vienu transportlīdzekli, tad vispār pērc viena maršruta mēnešbiļeti un maksā 20 EUR, kas savukārt saka, ka pa nullēm būsi jau 17 dienā un atlikuišās divas dienas jau samazināsi viena brauciena cenu...
Es nesaprotu - ko jūs te cepās? Sabtrans. maksā tik cik maksā. Šeit tas ir SASODĪTI LĒTS! Nepatīk - brauciet ar savu transportu, taksi vai ejiet kājām!
Citādi arī var uzsākt diskusiju, ka fotogrāfi, smerdeļi tādi, par kāzu bildēšanu grib sākot ar 500 EUR...
ak34:Šobrīd - jo lētāka mēnešbiļete, jo vairāk kāds cits piemaksā par tās izmantotāja privilēģiju.
Gandrīz var piekrist, tikai gribētu Rīgas situācijā teikt tā - jo vairāk atlaižu pensionārim, jo vairāk kāds cits piemaksā. Mēnešbiļetes ir abonements. Abonements nozīmē garantētu naudu šodien, bet pakalpojumu rīt. RS gadījumā nav pat obligāti, ka pakalpojums tiks sniegts. Interesanti, cik no tiem 0.6 Euro paliek tirgotājam, maksājuma sistēmas operatoram un e-talona operatoram kā transakcijas izmaksas? Protams, te arī jāskatās, vai ir kaut kāda minimālā/maksimālā transakcijas cena. Varbūt ka viss ir strikti procentos izteikts. Tāpat samazinās nejaušo zaķu skaits - kam vadītājs nevarēja izdot naudu vai nav līdzi skaidras naudas, piemēram. Ja kabatā ir biļete, lielāka iespēja, ka cilvēks brauks ar to, ne par zaķi citā maršrutā. Rīgā mēnešbiļešu sistēma ir sajāta - nekur citur es neesmu redzējis tādu sadrumstalojumu, dalījumu gan dienās (un cirku ar minēšanu, kad ir un kad nav darba diena, kas turklāt atšķiras, atkarībā, vai runa ir par stāvvietām, vai transportu), gan maršrutos, gan transporta veidos. Citur ir transporta veidi, zonas un dienu skaits. Pie mums labi varētu stradāt maršrutu zonas - sadalīt maršrutus savstarpēji pārklājošos "saišķos" un ļaut pirkt mēnešbiļeti noteiktam skaitam no tiem. Piemēram, maršrutu grupa Centrs. Otra - Jugla, Mežciems, Purvciems. Trešā - Purvciems, Pļavnieki, Dreiliņi. Ceturtā - Imanta, Zolitūde. Ja man vajag tikai Mežciemu un Purvciemu, pērku otro. Ja man vajag Imantu un Juglu, pērku pirmo, otro, ceturto. Utt. Bet vislabāk būtu nejāties un piedāvāt pieejamu puslīdz vidēju cenu visām dienām, visiem maršrutiem. Gan vieglāk uzturēt sistēmu un kontrolēt (tagad, ja ir mēnešbiļete 40. autobusam, bet maršruta sakritības robežās brauc ar citu, biļeti nav jākompostrē, jo, ja tur būs kāds brauciens iekšā, tad to noņems - vnk wodafak + nedarbojas sociālais spiediens), gan vienkāršāk cilvēkiem.
palaidniex: Izdali ar 4 (jo 0savādāk no tik dārgas mēnešbiļetes nav jēga)
Nu re, pats arī atbildēji, ka braucot ar vienu transportu uz darbu, bet diviem - uz mājām (teiksim, uz sporta klubu pēc darba vai kursiem kādiem, vai arī - otro darbu) - pat tad nav sevišķi izdevīgi...
Ar šādu argumentu, Tu varētu arī 120 Euro cenu pamatot šādi pat - izdalām ar 16 braucieniem dienā (jo savādāk nav jēgas)...
Versatile - dalījums zonās vase būs mati! Tā būs vēl trakāka sadrumstalošana. Un jā - Ja dodies Mājas - Darbs, Darbs - Sporta- klubs, Sporta klubs - mājas... Der apsvērt lietu - vai nu tuvāk mājām vai darbam sporta klubs un atkritīs viens brauciens...
Un jā - uz sporta klubu otrajā stāvā vēlams doties nevis pa trepēm, bet izmantot liftu vai eskalatoru!
Ės lieliski nojaušu, cik vispār ir "caurspīdīga" RS finansējuma shēma, bet reālās izmaksas pie normālām algām VISIEM RS darbiniekiem šo pakalpojumu šādā kvalitātē padarītu par neaizsniedzamu 90% to lietotāju!
Nu un te atgriežamies pie fotogrāfētāju pakalpojumiem - cik skaitās normāli uzprasīt par kāzu bildēšanu? 500 EUR, 300 EUR, 2000 EUR, 50 EUR, vispār par brīvu... Ko nozīmē dārgi un ko nozīmē lēti... Var sagadīties ka fotogrāfs par 750 EUR iedod rezultātu, kas pasūtītāja acīs ir čum vairāk vērts vai arī pa 50 EUR saņemtais rezultāts šķitīs pārmaksāts...
Es personīgi saprotu, ka patreizējie 60 centi par braucienu salīdzinot ar saņemto pakalpojumu ir SASODĪTI LĒTI! Un bieži vien kritiskā argumentācija cik tam būtu jāmaksā ir maz pamatota un, visbiežāk, maz saistīa ar veselo saprātu kā tādu...
Un tad apskati šīs cenas no trešās personas, pasūtītāja un fotogrāfa... FIlozofēšanai par tēmu - dārgi-lēti nebūs ne gala ne malas.
palaidniex:Versatile - dalījums zonās vase būs mati! Tā būs vēl trakāka sadrumstalošana. Un jā - Ja dodies Mājas - Darbs, Darbs - Sporta- klubs, Sporta klubs - mājas... Der apsvērt lietu - vai nu tuvāk mājām vai darbam sporta klubs un atkritīs viens brauciens...
Feina loģika. Var tak darbu meklēt tiešā māju tuvumā un tikai. A ko darīt, ja treniņš komandu sportā un katrs komandas dalībnieks citā mikrorajonā? Pareizi, parādīt visiem vidējo pirkstu un komplektēt komandu tikai no rajona. Lielisks risinājums. A ko darīt, ja konkrēto nodarbību vada tikai 1-2 vietās Rīgā? Visādas karstās jogas, TRX, RIP un tamlīdzīgi treniņi? Vai ja ir vēlme trenēties pie viena konkrēta trenera?
Es nesaku, ka 60 centi par braucienu ir dārgi. Arī 1,15 nav un arī 2 eiro nav dārgi. Bet pieliekam pakalpojuma kvalitāti, tai skaitā vadītāju braukšanas stilu, kontroles attieksmi, izskatu un uzvedību, kontroles un vadītāju pofigismu par smirdīgiem/dzērušiem pasažieriem, pieliekam klāt transporta akurātumu, salīdzinām to ar pakalpojumiem citur, kur maršruti ievērojami garāki, korķi lielāki un cenas +/- tādas pašas un dabūjam to, ka pakalpojums ir neadekvāts.
+gņilkas arguments, ka degvielas cenu kritums neo neietekmējot, jo sabiedriskais tak uz dīzeļdegvielas... super Dīzelim jau cena nemaz nav nokritusi...
esi braucis Prāgā ar tramvaju? Esi mēģinājis kārtīgi neturēties?
Un tā NAV RS problēma, ka Tev ir zemūdens ziloņpolo nodarbība katru otro ceturtdienu igaunijā... Brauc ar savu auto (ja tas ir lētāk) ej kājām, brauc ar riteni!
visiem laba un ideāla sistēma neeksistē pat teorijā!
Samierinies ar to!
Un ja jau kādam vajag specifisku viņam vien derīgiu maršrutu vai biļešiu kombināciju - tad tas izmaksā tieši tik īpaši cik īpaša ir prasība...
provokatīvas jautājums - cik tad tam būtu jāmaksā, lai segtu izdevumus tā organizēšanai, administrēšanai, nodrošināšanai? ciksimts tarifu variantiem, shēmām, biļetēm būtu jābūt? Kā būtu jāveidojas trīsbraucienu biļešu cenai, divarpusbraucienu biļešu cenai? slīdošā darba grafika biļešu cenai? Specbiļetei ar jogas nodarbību katru otro nedēļu?
man jau iet pēc čipšu pakas?
p.s. bet es tā skatos Tu zini kā to izdarīt labāk, kvalitatīvāk un lai visi būtu apmierināti... Varbūt uzraksti savu CV uz vadošu amatu un viens un divi mēs tiksim pie idejālas sistēmas?
Nē, nu tas jau pie mums normāli, ka par nodokļu maksātāju naudu zuturētām iestādēm vispār nav problēmu un tādas ir tikai klientam Tai pašā RS ar attieksmi šad tad situācija uzlabojas. Pēdējos gadus izmantoju RS pakalpojumus ļoti minimāli, tā ka man, pa lielam, vienalga. Arī tie 2 euro pie vadītāja ir vienaldzīgi, ja tā pavisam atklāti. Par zaķi nebraucu, tāpēc arī sodi ir vienaldzīgi. Tomēr visiem vajadzētu saprast, ka pasažieris ir KLIENTS un ka viņam būtu jāsaņem kaut kāds serviss. Diemžēl, kamēr lielākā daļa Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru paši par braucienu nemaksā vai arī maksā maz, nekāda servisa nebūs - jo viņiem nav arī prasību.
Starp citu, atceries tādu jokainu gājienu 2013.gada nogalē? RS paziņoja, ka Euro ieviešanas sakarā biļete maksās 70 centus un tāda esot pašizmaksa. 2 dienas vēlāk pašizmaksa bija ap 1,20 un bija nepieciešams ieviest rīdzinieka kartes. Labi, tas vēl štrunts. Cik rīdzinieku pavadīja 3-4 stundas RINDĀ lai tiktu pie tā zilbaltā brīnuma, no kura jēga ir precīzi NULLE? Vai gņils atvainojās par sava untuma dēļ radītajām neērtībām, no kurām varēja izvairīties, ieviešot sistēmu pārdomāti un pakāpeniski? ha ha. Kaut ko jau teica, bet doma bija - naciki pie visa vainīgi... Puteņa biļetes, piemēram, man šķita super ideja - bet ne jau tādā realizācijā! E-talona sistēmai jābut ar iespēju tur tādu biļeti izsist. Ar precīzu uzskaiti. Statistiku. Tas, kā tika realizēts - vnk sviests... Un kamēr augšas būs populistiski pofigisti, tikmēr nekas nemainīsies jo nekas nevar mainīties. Un bardaku uzturēt vienmēr ir bijis dārgi. Un par to tad arī maksāsim tos 1.15 - 2 euro... Par to i mana sāpe.
Jā, palaidniek. Viena maršruta mēnešbiļete darba dienām ir izdevīgāka Ja ir 19 darba dienu, tad reālais ietaupījums no mēnešbiļetes ir 0.52centi, ja 20 darba dienu mēnesis, tad 1.60eur (tie ir 2,5 braucieni, nevis 3 dienas ) - vai nav lielisks ietaupījums?
Tāpat Rīgas Domes dotācija Rīgas Satiksmei samazināsies par ~6 milijoniem. Cenas pacels par 91%, bet dotācija samazinās par 10% - vai nav lieliski?!
Un Tu neatbildēji par to pakalpojumu, ko sniedz Rīgas Satiksme uzglabājot manu naudu, ko es esmu priekšlaicīgi samaksājis par vienreizējiem braucieniem - no brauciena cenas man atdos tikai 75% (un nestāsti, ka to var kaut kā rēķināt vai kontrolēt. Rīgas Satiksmes šoferi diezgan regulāri notriec cilvēkus... )
Nejauc rīdzinieku karti, e-tampon un transporeta pakalpojumu vienā maisā...
Rīzinieku karte vase ir populistiska labi atpelnījusies afēra... Vienalga - ir vai nav sabtransports - tā tāpat notiktu...
E-talons, manuprāt, nav devis vēlamo ekonomiju līdzekļos (jo tā ir laba barotava pēc definīcijas)
Un sabtransa reālās izmaksas - ir tik, cik ir, jo mēs tāpat tēŗējam energoresursus to kustināšanai, mēslojam, dauzam, ķēpājam, esam uzstājīgi par nereāliem maršrutiem, esam aizmirsuši kādi ir vecie ikarusi, un ka šoferi, mehāniķi un apkopējas arī grib algu...
Klientam ir taisnība tiktāl, kamēr ppreces/pakalpojuma sniedzējam tas ir izdevīgi.
Tas, ka tur ir bardaks - par to neviens nestrīdas, tas ka gan e-talons, gan valsts/pašvaldību dotācijas ir peļņas avots dažiem politiskajiem spēkiem arī ir skaidrs (tik nav tik vienkārši pierādāms) un tas ka arodbiedrība "slikta" ir iegansts un aizsegs - arī ir skaidrs...
Līdz ar to urkšķēt ka ir nepareiza biļešu politika un/vai cena ir tik pat liels stulbums, kā bardaks, kas valda iekš RS...
Normāli tak būtu protestēt pret bardaku, pieprasīt caurspīdīgu finansējumu utt, nevis kurnēt par nerealizējamas transporta infrastruktūras vai bezcerīgas tarifikācijas izveidi...
Bzh, kuš, tak RS varēja arī vispār neatdot. Pats vainīgs. Priecājies apr 75%. Bet vispār interesanti. Nav laika pētīt, bet e-talona lietošanas noteikumos bija punkts, ka talonā ielādēta biļete ir derīga gadu...
Es nezinu par izmaksām, bet talona sistēma kā tāda man patīk un liekas loģiska, tieši tādēļ, ka ir papildināma ar jaunām biļetēm. Puteņa biļete, dziesmu svētku e-talons, da vienalga kas. Problēma, kā parasti ir realizācijā - cik RS ir meitas kompānijas, kas veic, pēc idejas, pašas RS funkcijas?
Bzh:Jā, palaidniek. Viena maršruta mēnešbiļete darba dienām ir izdevīgāka Ja ir 19 darba dienu, tad reālais ietaupījums no mēnešbiļetes ir 0.52centi, ja 20 darba dienu mēnesis, tad 1.60eur (tie ir 2,5 braucieni, nevis 3 dienas ) - vai nav lielisks ietaupījums?
19*2*0.60=22.80 jeb ekonomija 2.28 EUR. Daudz/maz... tie tomēr ir ~12% (interesanti - CIK TU GRIBĒJI???) jo tu brauc MAZ! Jo mazāk brauc, jo mazāka atlaide. Vismaz visur citur tāda ir tā shēma...
Un cik mēnešu gadā ir ar 19 darba dienām? Un cik tādos mēnešos ir dienas kad ir Sabbtranss vispār par brīvu?
Tāpat Rīgas Domes dotācija Rīgas Satiksmei samazināsies par ~6 milijoniem. Cenas pacels par 91%, bet dotācija samazinās par 10% - vai nav lieliski?!
Man šo grūti apspriest jo informācijas ir par maz... Valsts dotācija arī samazinājusies vai varbūt noņemta? Vai trolejbusa vadītājiem algas palikušas iepriekšējā līmenī, apkopējām arī?
Un Tu neatbildēji par to pakalpojumu, ko sniedz Rīgas Satiksme uzglabājot manu naudu, ko es esmu priekšlaicīgi samaksājis par vienreizējiem braucieniem - no brauciena cenas man atdos tikai 75% (un nestāsti, ka to var kaut kā rēķināt vai kontrolēt. Rīgas Satiksmes šoferi diezgan regulāri notriec cilvēkus... )
Parastie šoferi vēl regulārāk notriec gājējus un tu esi tas, kurš NEKAD NEKAD savā dzīvē nekļūdās? Ja nemaldos RS vajadzētu strādāt ~5000 cilvēkiem, no kuriem prāvs skaits šoferu, nedomāju, ka ņemot uz katriem 2500 vadīājiem (minējums, jo nezinu cik no darbiniekiem ir šoferi) vidējais avāriju skaits pie līdzīga nobraukuma būtu mazāks kā RS šoferiem...
Lai būtu saprotams, par ko runāju. Skaldī matus un tēmas no nepareizā gala ir pēc definīcijas STULBI un neproduktīvi!
Es piekrīu (pat nemēģinu apšaubīt), ka tajā organizācijā daudz kas nav kārtībā un būtu jāmaina. Bet vai biļešu tarifa apsūkāšana, protesti pret to un ņila kurnēšana par "ļauno" vienõtībui tajā organizācijā var panākt konkrētas un pozitīvas izmaiņas - stingri apšaubu!
Jums ir idejas kā to SC barotavu izformēt? Ne vienkārši idejas, bet realizējamas idejas? Es būtu tikai PAR!
versatile:Bzh, kuš, tak RS varēja arī vispār neatdot. Pats vainīgs. Priecājies apr 75%. Bet vispār interesanti. Nav laika pētīt, bet e-talona lietošanas noteikumos bija punkts, ka talonā ielādēta biļete ir derīga gadu...
vai arī īsāku laiku, ja mainās tarifi - no rīa joka pēc palasīju viņu mājaslapā...
un pat ja gadu - kāpēc nav protesti, ka liegts tērēt savulaik samaksāto naudu tērēt kaut pēc 30 gadiem?
Par ko jūs cepaties , formā sevi vaig uzturēt , sportu nodarboties
Даугавпилсских мужчин, желающих сходить налево, принимают в центре города, в районах Новое Строение, Химия и Первомайка. Встретил приятеля с авиабилетом до Ливерпуля, спешащего на вокзал. "Прикинь, — рассказывает, — удалось найти тетеньку, которая удовлетворилась десяткой! Тетеньке, правда, за сорок, но зато практически халява".
Tiešām viena biļete visiem transportiem visām dienām skaitās bezcerīga tarifikācija?
tak nekā bezcerīga tur nav - tāda biļēte eksistē kopš pašiem e-ampona pirmssākumiem - maksā 40 eur iun brauc zaļšpalikdams. lai notērtētu vairāk brauc mājās pa vienai pieturai, un tā notērēsi vairāk nekā sarēķināts! tie ir 66,66666 braucieni mēnesī par 0,6 EUR.
tas ir mazliet vairāk par diviem braucieniem dienā...
pat tad ja tu tikai brauc uz un no darba, tikai darba dienās (20 dienas) ar 2 transportiem - tie pēc pamattarifa būtu 48 EUR. tātad pat nekur nevienu reizi nebraucot vairāk jau ir izdevīgi - par kādiem ~16,5%... katrs :liekais: brauciens iecērt papildus robu biļēšu sistēmā
esi naidnieks - nobrauc vairāk braucienus par to pašu naudu!
Bzh:Jā, palaidniek. Viena maršruta mēnešbiļete darba dienām ir izdevīgāka Ja ir 19 darba dienu, tad reālais ietaupījums no mēnešbiļetes ir 0.52centi, ja 20 darba dienu mēnesis, tad 1.60eur (tie ir 2,5 braucieni, nevis 3 dienas ) - vai nav lielisks ietaupījums?
19*2*0.60=22.80 jeb ekonomija 2.28 EUR. Daudz/maz... tie tomēr ir ~12% (interesanti - CIK TU GRIBĒJI???) jo tu brauc MAZ! Jo mazāk brauc, jo mazāka atlaide. Vismaz visur citur tāda ir tā shēma...
Kāpēc Tu reizini ar 0.60, nevis ar 1.00 eur - arī par tādu cenu var nopirkt biļetes un ekonomija būs daudz ievērojamāka? Ja pērk 2x20 braucienus, tad tiek samaksāti 21.60 - 1.08 (2 braucienu cena) = 20.52 - ekonomija ir 0.52 eur - resp., pat viens brauciens ārpus maršruta "mājas - darbs" nav izdevīgs.
Kā izformēt - nav ne jausmas. Es piedāvāju viņiem sakārtot sistēmu, tā ka vienā virzienā braucošie transportlīdzekļi neatiet barā no pieturas, bet ik pa 2-3 minūtēm. Lai tiem, kas brauc īsus attālumus (3-4 pieturas) nebūtu 10 minūtes jāgaida, bet ar izvēli, kurā no 5 autobusiem kāpt. Šo priekšlikumu bez paskaidrojumiem noraidīja kā neiespējamu. Un tas neprasa nekādus ieguldījumus.
P.S. Runa nav par derīguma termiņu (ok, lai derīgums būtu 1. marts) - bet kāda locekļa pēc netiek atdota visa samaksātā, taču neizmantotā summa?
Bzh - es Tevi toč nesaprotu... Tu gribi vēl 40% atlaidi no lētākās biļetes?
Visām cenām par pamatu tiek ņemts PAMATTARIFS (kurš jau tā nesedz reālās izmaksas), un tas palielinās vai samazinās atbilstoši iegādes vietai, daudzumam, izmantošanas universālumam. Ja TU PERSONĪGI uzskati UN TEV PERSONĪGI ir izdevīgāk nopirkt 40 braucieniem 2x20 biļešu e-talonus - DARI TĀ!
Tā jau ir iespēja tev iepirkt biļetes lētāk kā par pamattarifu!
Citam izdevīgāk būs pirkt 20 EUR mēnešbiļeti vienam maršrutam darba dienām un viņš būs ieekonomējis vēl kādu kapeiku! Tiem kam grūtāk ar matemātiku un loģiku varu ieteikt nopirkt vienu mēnešbiļeti darba dienām un 10, 20 vai cik vien gribas reižu talonu visiem braucieniem ārpus darba laika un darba dienas maršruta... Tā laikam nedrīkst, ja?
Kā izformēt - nav ne jausmas. Es piedāvāju viņiem sakārtot sistēmu, tā ka vienā virzienā braucošie transportlīdzekļi neatiet barā no pieturas, bet ik pa 2-3 minūtēm. Lai tiem, kas brauc īsus attālumus (3-4 pieturas) nebūtu 10 minūtes jāgaida, bet ar izvēli, kurā no 5 autobusiem kāpt. Šo priekšlikumu bez paskaidrojumiem noraidīja kā neiespējamu. Un tas neprasa nekādus ieguldījumus.
ja esi nopircis vienam maršrutam - maršrutu pārklāšanās robežās vari braukt ar jebkuru, kas pārklājās - centrā ir vienalga ar kuru trolejbusu brauksi maršrutu pārklāšanās ietvaros.
bet par braukšanu baros - es saprotu - tu esi satiksmes plānošanas ģēnijs. Jo tavu sistēmu nesačakarēs kāds, kas pie vadītāja pirks talonu, un, neskatoties ne uz ko, transporta plūsma būs raita un transportlīdzekļi strikti ar "metāla distanceriem" nespējīgi sabraukt īsākos laika intervālos... Es gribu refdzēt ko tādu darbībā! NOPIETNI! starp ciytu - pat apskaužami precīzajā Vācijā u-bāņi mēdz braukt ar kavēšanos un sabraukšanu vienā lielā čupā...
P.S. Par neizmantoto summu - dāvanu kartēm arī ir derīguma termiņš. Bieži vien summas ir krietni ievērojamākas - nogulēt 50 EUR dāvanu karti var - un NEKAS!
Ja jūti, ka neiekļausies termiņā - atdod (pārdod) biļeti kādam draugam vai radiniekam.
Un vispār jautri - esi redzējis kaut kur lētas aviobiļetes, kuras bez zaudējumiem var atgriezt, samainī vai kā citādi nodot tālāk...
Visinteresantāk to ir klausīties no cilvēka, kura fototehnikas katra kadra pašizmaksa ir vairāki eirocenti... Daždesmit lieki noklakšķināti kadri visu ekonomiju, ko varētu iegūt cīnoties par centiem sabtransā, var vienkārši noraut podā...
versatile: Tiešām viena biļete visiem transportiem visām dienām skaitās bezcerīga tarifikācija?
tak nekā bezcerīga tur nav - tāda biļēte eksistē kopš pašiem e-ampona pirmssākumiem - maksā 40 eur iun brauc zaļšpalikdams.
Nesaprati. Nevis tāda biļete kā opcija, bet kā VIENĪGAIS mēnešbiļetes veids ar attiecīgi zemāku cenu. Lēto mēnešbiļešu pircējiem būtu labi - piemaksā tik nedaudz, bet brauc cik gribi Dārgo pircējiem - vēl labāk, brauc tikpat, maksā mazāk.
Un viens brauciens - kaut 3 Euro. Jāslauc tie, kas Rīgā ir reizi mēnesī, ne regulārie.
tak nekā bezcerīga tur nav - tāda biļēte eksistē kopš pašiem e-ampona pirmssākumiem - maksā 40 eur iun brauc zaļšpalikdams.
Nesaprati. Nevis tāda biļete kā opcija, bet kā VIENĪGAIS mēnešbiļetes veids ar attiecīgi zemāku cenu. Lēto mēnešbiļešu pircējiem būtu labi - piemaksā tik nedaudz, bet brauc cik gribi Dārgo pircējiem - vēl labāk, brauc tikpat, maksā mazāk.
Un viens brauciens - kaut 3 Euro. Jāslauc tie, kas Rīgā ir reizi mēnesī, ne regulārie.
Ja tagad ir vesels bars ar tiem, kam pietiek ar 20 EUR mēnešbiļeti - kāda mārrutka pēc būtu jāgrib maksāt pēkšņi 25-30 EUR par mēnešbiļeti? 60-120 lieki EUR gadā, ja, lielākoties, pietiktu ar vienu papildus 20 braucienu parasto biļeti visiem ekstra braucieniem? Zini daudzus, kam bezmērķīgi vizināties ar sabtransu ir hobijs? Izņemot, protams, bomžus...
Labāk aizliegt penšiem par brīvu braukt "pik" stundās, samazināt atlaižu grupas utt...
Starp citu, ja pareizi atceros, kad biju sīks biļetes maksāja 3, 4 u 5 kapeikas attiecīgi. Mēnešbiļēte skolniekam uz visui maksāja 1,60 rubļi un mēnešbiļēte pieaugušajiem 5,60 rubļi. Un tagad poarēķiniet cik reizes bija jābrauc ar trolejbusu, lai atsistu visu transportu mēnešbiļeti pieaugušajiem...
versatile:Gadā tikai 10 reizes ej ciemos, brauc pie ārsta, uz kādu lielveikalu, ka tam pietiktu ar 20 braucieniem.
Es? Nu ne diži biežāk par divām - trim reizēm mēnesī dodos kur īpaši bez ikdienas maršrutiem, kam būtu jātērē papildus biļetes. (ciemos var doties arī darba dienā) un no ciemiem var sanākt braukt ar taxi... Kā arī LIELA daļa papildus ciemošanois ir atrisināma aizejot kājām, vai kāds aizved... Ja jābrauc uz laukiem par RS atlaidēm un biļetēm kā tādām runāt ir vispār smieklīgi! Pieņem, ka tie ir MAKSIMUMU MAKSIMUMS 12 braucieni mēnesī (vidēji 4-6), paturot prātā, ka gadās mēneši, kad nekur nav jādodas un ir dienas kad sabtrans ir par brīvu! Vienalga normāla mēnešbiļete + 20 braucienu e-talons neparedzētiem gadījumiem ir ļoti saprātīga alternatīva...
Līdz ar to uzspiest maksāt vairāk par transporut prāvai daļai, lai mazākumam sanāktu lētāk - izklausās ne pārāk rožaini. pie kam - sabtransports pie mums tāpat maksā NEREĀLI LĒTI!
Iedomājies kā būtu visiem pacelt privātu foto sesiju stundas likmi, un sadārdzināt lētākos kāzu pakalpojumus, tikai tāpēc, lai pie dārgākajiem fotogrāfiem sanāktu mazliet lētāk?
palaidniex: pie kam - sabtransports pie mums tāpat maksā NEREĀLI LĒTI!
Mja? Iedosi piemēru ar vēl kādu zem-miljona iedzīvotāju pilsētu, kur būtu NEREĀLI dārgāk? Vēl labāk - iedosi piemēru, ar sabtransa cenām un vidējo algu? Un ne tikai 1 brauciena cenu, bet mēnešbiļešu cenas. Paskatīsimies. Man tiešām gribētos zināt. Pagaidām, kur nu esmu bijis, nav bijusi sajūta, ka pilsētas sabiedriskais ir NEREĀLI dārgs, salīdzinot ar LV... Bet nu pasaule liela, mazums...
Pagaidām cepiens nevietā - tonna tērauda maksā aptuveni vienādi - gan Āfrikā, gan Ķīnā! pameklē pats - kurās pilsētās (kurās nav metro) ir tik izvērsts virzzemes transporta tīkls un cik maksā tur bviena biļete un viena mēnešbiļete Būsi NEPATĪKAMI pārsteigts!
Arī 2 EUR par bīļeti ir >3x dārgāk, kā pie mums p[atreiz. Cik. tavuprāt reizes vairāk skaitās nereāli? Man arī 2x dārgāk ir NEREĀLI DĀRGĀK! 2 EUR pat pret plānotajiem 1,15 EUR tāpat ir DĀRGĀK! - sarēķini kaut vai 40 braucienus mēnesī...
Ļoti daudzām lietu cenām NAV NEKĀDA SAKARA AR VIDĒJO ALGU VALSTĪ! PILNĪGI NEKĀDA!
Nedomāju ka Andorā fotoaparāta cena ir būiski savādāka kā blauks esošajā Francijā.
Algām nav sakara ar cenām? Transportā? Nu jau gņila līmenī. Ja jau ne degvielas cenai, ne algām nav sakara ar transporta cenu, tad sanāk, ka tikai dzelžiem? Skaidrs...
Ā, nē, atcerējos - RS tak teica, ka privāto patērētāju elektrības cenām gan ir ietekme
versatile:Algām nav sakara ar cenām? Transportā? Nu jau gņila līmenī. Ja jau ne degvielas cenai, ne algām nav sakara ar transporta cenu, tad sanāk, ka tikai dzelžiem? Skaidrs...
Ā, nē, atcerējos - RS tak teica, ka privāto patērētāju elektrības cenām gan ir ietekme
Kā lai Tev pasaka - tik zema biļešu cena NEVIENĀ pilsētā nav iespējama bez pilsētas/valsts dotācijām! Es nedomāju ka RS vienas biļetes faktiskā pašizmaksa ir mazāka par 1 EUR... Cenu ko maksā pasažieris veido pašizmaksa, minus dotācija, minus atlaide + uzcenojums lai segtu pārējo atlaides...
Tiklīdz ņils uzsauc pilnīgi visiem skolniekiem brīvbiļeti strādājošajiem tās starpība ir jakompensē... Tiklīdz ir mēnešbiļetes - parastajiem starpība jāsedz TIklīz jāuztur ekonomiski neizdevīgs maršruts - izdevīgam maršrutam tas ir jākompensē utt...