Redzot daudzās diskusijas pār bilžu pēcapstrādes nepieciešamību, būtu interesanti un arī izglītojoši, ja rādāmajām bildēm varētu klāt arī pievienot izejas bildi no kuras šī šedevra bilde ir tapusi.
Tad būtu iespējams redzēt, cik liela meistarība ir knipsēšanā, cik pēcapstrādē.
Kas nejēdz nibildēt tas ilgi čakarējās ar "Kompi" Latvijā diezgan izplatīts variants VAJA elementāra fotoprasme tiek aizvietota ar visai uzcītīgu "zīmēšanu kompī"
Larzs:Redzot daudzās diskusijas pār bilžu pēcapstrādes nepieciešamību, būtu interesanti un arī izglītojoši, ja rādāmajām bildēm varētu klāt arī pievienot izejas bildi no kuras šī šedevra bilde ir tapusi.
Tad būtu iespējams redzēt, cik liela meistarība ir knipsēšanā, cik pēcapstrādē.
Ak,Dievs! Mūslaikos baigā meistarība vajadzīga lai noknipsētu fotku.Jo sevisķi 100 vienādas kā šodien delfos reportā no Operas Krutoja dzimenes.Māsteru iekšā nelaiž,tad nākas visu sotaku sabliezt pie durvīm.
Pareizi, lai būtu godīgi, „izejas bildes” jāuzrāda! Kurš knipsē RAW – tam jāpievieno tas fails (ar parakstu), kurš uz filmas – pie monitora piesprauž neattīstītu (tātad godīgi bez apstrādes) filmas gabalu, protams, kopā ar negatīvu (kur to ņems, katram pašam jāzina).
Vot es nesaprotu, kā tas ir? Man no fočīka nāk ārā 2 veidu faili - RAWs vai JPG (nu tiffs jau tas pats vien ir), raw bez konvertiera (tātad apstrādes) neatvērsi, JPG ir kameras auto apstrādes rezultāts. Vot i nesaprotu, kur ir tas bilžuks bez apstrādes?
Larzs: Tad būtu iespējams redzēt, cik liela meistarība ir knipsēšanā, cik pēcapstrādē.
Tik jātcerās viena lieta DIGITĀLĀ laimetā gluži tāpat kā filmu laikemtā ir PROCES tīri tehnisks , kas sastāv no "Atšitīšanas kopēšanas kaut vai. Digitālā variantā tā ir FAILA tehniska konvertācija līmeņi utt. Arī filmu laikmetā mēdza gan aizkopēt debesis gan izvilkt ēnas KOPĒJOT bildes analogā veidā Bija jau arī dzeki kas "Grieza škērītēm un līmēja" vienā variantā ja gribēja makslu , piemēram Links , Knāķis , Apkalns . Bija arī brieži kas neprata vienkarši nobildēt TAD to ko neprata grieza laukā no citurienes li`meja ieksā pārbildēja un VISS notika
Nu piemēram BILDE bez burtiem UZREIZ kā no fočuka tik samzināta ar burtiem "Līmenis" sabīdīts , tas ko darīja filmu laikā izmantojot dažādus papirus un dažādas kontrasta filtru kombinācijas uz MG papīra
SLIKTI aizrāvies , īstenībā BILDE bez kādas "Zīmēšanas" ir daudz interesantāka skatāmāka NEDABĪGS sterilums "Pareizums" padara bildi garlaicīgāku maz interesantu tuvākai aplūkošanai.
Pieredzējušais "gaterists" sūta jauniņo kolēģi uz veikalu pēc diviem polšiem. Tas pa gabalu lāgā nesadzird un pārprasa: - Cik, cik? "Gaterists" parāda uz pirkstiem, ka divus. - Ko?! Vienu lielo (0,7) un mazo (0,2)?!?! - Bļļļ!!! Divus lielos!!!
p.s. pirmā ir spaidija bilde, otra - mana interpretācija