Luni - kailu dāmu koļīšanas guru. Jautājums, par smuko bildi ar meiteni špagatā, 1980tajā gadā. Vai bilde tika speciāli mērīta ekspozīcija, vai kaut kā apstrādāta, lai tumšā ēna kristu pareizajā vietā? Vārdu sakot, vai speciāli bildēji, lai būtu smuka ēna, vai tā vienkārši sanāca?
3rdHalf:Luni - kailu dāmu koļīšanas guru. Jautājums, par smuko bildi ar meiteni špagatā, 1980tajā gadā. Vai bilde tika speciāli mērīta ekspozīcija, vai kaut kā apstrādāta, lai tumšā ēna kristu pareizajā vietā? Vārdu sakot, vai speciāli bildēji, lai būtu smuka ēna, vai tā vienkārši sanāca?
Es NEKAD nevienu nekoļiju , pat nevienu modeli nekad neesmu uzrunājis un nevienu cilvēku uzaicināji nedz Darugos nedz Face Tie visi 100% ir cilvēki kas MANI ir uzrunājuši Tas vienkārši biznesa princips tāds. VAJAG TEV tu arī maksā vai vēl kā citādi sarunāsim.
1980 /90 beigās mijā bildēju ar NIKON F2 FM-2 un F4. Rēcīgi bija tas, ka "Skuķus" bieži gadījās bildēt uz "Liekā materiāla" tas ir tā, kas nav uz sitiena vajadzīgs biznesam, bizness man tolaik bija uz "Krāsu negatīva" simtiem kāzu utt. Tātad pāri parasti palika Diapozitīvi, visbiežāk mazjūtīgie ar īsu lietošanas laiku 50iso FUJI VELVI RVP ļoti smalkgraudaina spilgtām kontrastainām krāsām, uz tās pamatā ar bildēju. Ekspozīciju pro FILMU kameras mērija ļoti labi precīzi, POZITĪVAI filmai lielas prasības pret ekspo precizitāti trešdaļu diafragmas jau brāķis. Tā kā tajā laikā strādāju gan Reklāmas birojā, gan izdevniecībā Liesma arī par KODAK Q LAB uzskatītā kantorī Foto centrs tad roku ātrai precīzai bildēšanai biju piesitis teicami, vienā rokā kamera OTRĀ pelēkais "Etalons" pēc tā ar kameru nomēra "Krītošo gaismu". Tālāk dragā ar ideālu vienmērīgu ekspozīciju. Tātad uzliek uz M nomēra pelēko etalonu UZLIEK ātri parametrus un DRAGĀ, sanāk normāli eksponētāji ļoti krāsā piesātināti DIAPOZITĪVI Man tādu bija kastēm varēja ātri vienmēr uztirgot, tolaik tirgoja oriģinālus griezām pa gabaliem vien nost kadrus diapozitīvus vienā eksemplārā, tā kā viņu bija daudz un dikti dažādu nekad neko nedublēju jo strādāju pietiekami precīzi uz tehniku varēja paļauties. Piemēram, šis kadrs ar skrienošo meiteni saglabājies vien tāpēc ka tas bijis Jūrmalas biznesa kataloga vāks, kaut kādā 1980/90 mijā un dāma sagribēja sev vēl arī šo bildi pie sienas Bildēšana notika ātri un viegli, ņēmām taksi braucām ar suķiem kaut kur uz Buļļiem tur, kur slēgta zona bija aiz jūras Diversantiem un attīrīšanas iekārtām. Tur varēja caurām dienām dzīvoties pa pludmali pa pliko bez nevienas dzīvas dvēseles 20min braucienā no Rīgas centra. Tā tur pa dienu sabildējām čupu filmu visos veidos pa nakti visus apstrādāju savā vienā no darbavietām Liesmā un nākamajās dienās jau joza klienti ar maku un izpirka VĒLAMO. Piķis skaidrais rokā un varēja atkal tusēja un dzīvot pa pludmali. Tā mēs tad dzīvojām, brīvi bez stresa un aizspriedumiem. Vienmēr esmu nodarbojies ar „Foto kā biznesu”, pašmērķīga māksla mani nesaista , manas vēlmes un gaume vienmēr saskan ar maksātspējīgas publikas gaumi vienkārši es tā izklaidējos un man par to samaksā. Tagad citi laiki , vairumā valda „Kolhoza pašdarbības” funktieris , ne biznesā sajēga ne mākslā kas baudāms. Tāpēc LV bizness mani nesaista jau drīz 10 gadus. Esmu pieradis baudīt laiku brīvā nepiespiestā atmosfērā patīkamā kompānijā bez kolchozniekiem raksturīgās "Socialistiskās sacensības" un Priekšsēdētājs - partorgs funktieriem Ja kādam ko GRIBAS / VAIG no manis viņš zin ka man par PIEDEVĀT ieinteresēt pievērst
"Esmu pieradis baudīt laiku brīvā nepiespiestā atmosfērā patīkamā kompānijā bez kolchozniekiem raksturīgās "Socialistiskās sacensības"
Kaut ko sajauci - konkurence ir izteikts kapitālisma blakusprodukts. Kapitālismā nav arī darba laika baudīšanas nepiespiestā atmosfērā. Sociālistiskā sacensība pēc būtības nebija konkurence ražošanā.
Hieronymus:"Esmu pieradis baudīt laiku brīvā nepiespiestā atmosfērā patīkamā kompānijā bez kolchozniekiem raksturīgās "Socialistiskās sacensības"
Kaut ko sajauci - konkurence ir izteikts kapitālisma blakusprodukts. Kapitālismā nav arī darba laika baudīšanas nepiespiestā atmosfērā. Sociālistiskā sacensība pēc būtības nebija konkurence ražošanā.
Hieronymus:"Esmu pieradis baudīt laiku brīvā nepiespiestā atmosfērā patīkamā kompānijā bez kolchozniekiem raksturīgās "Socialistiskās sacensības"
Kaut ko sajauci - konkurence ir izteikts kapitālisma blakusprodukts. Kapitālismā nav arī darba laika baudīšanas nepiespiestā atmosfērā. Sociālistiskā sacensība pēc būtības nebija konkurence ražošanā.
Kolhozam ar KONKURENCI nav nekāda sakara , tas nav žīdu Kibucss , vai Austrumeiropas Kooperatīvs. "Padomju kolhozs" kur lielā daļa gadījumu veica pilnīgi bezjēdzīgas darbībās "Darbošanās pēc" tas tā ja piemirsts kas bija "Padomju kolhozs" . Tik kāds RETAIS trakais priekšsēdētājs varēja atļauties DOMĀT kā labāk , pārējie sēja gan sēklu gan minerālmēslus arī uz sniega ja "Partija lika" un kartupeļus kvadrātligzdās un kukurūzu līdz asfaltam Lai iegūtu tik minimālu ražu un pusi vēl atstātu uz lauka sapūt bija ĻOTI jāpacenšas nelietderīga darba skolā PSRS laikos esmu beidzis arī unikālu īsu laiku pastāvējušu mācību iestādes ar "Kolhozu propagandas" funktieri , zinu šo tēmu gana labi no IEKŠAS plašā PSRS reģionā Piemēram mans padomju laiku izskaņā gūtais bildredaktorta diploms ir ar vienreizēju formulējumu "Lauku un rajonu avīzes foto korespondents bildredaktors" , praksē iztusēju par desmitiem Baltkrievijas kolhoziem un padomju saimniecībām Latvijā pēc tam "strādāju" rūpnīcas avizē kur mans kolēģis bija Ilmārs Z Redaktors viņa kursa biedrs Rolands Ķ , žurnālisti kolēģi vai visi vēlākie gan Krievu gan Latviešu preses un mēdiju Bossi Rēcīgi jau bet manas un čomu "Plikās meitenes" šie publicēja pa atvērumiem , darbaļaužu izklaidēšanai.
Hieronymus:"Esmu pieradis baudīt laiku brīvā nepiespiestā atmosfērā patīkamā kompānijā bez kolchozniekiem raksturīgās "Socialistiskās sacensības"
Kaut ko sajauci - konkurence ir izteikts kapitālisma blakusprodukts. Kapitālismā nav arī darba laika baudīšanas nepiespiestā atmosfērā. Sociālistiskā sacensība pēc būtības nebija konkurence ražošanā.
Te nu Tu alojies. Konkurence ir nevis kapitālisma blakusprodukts, bet to rekte, kuri neprot atrast brīvas nišas, nišas kurā nav konkurences. Veiksmīgākie nekonkurē, savukārt sekotāji un autsaideri konkurē sava starpā. Tas amoka skrājiens bez baudas ir neveiksminieku lauciņš. Tie kuri ir atraduši savu vietu kapitālismā un arīdzan sociālismā, feodēlismā, postindustriālismā, var darbu darīt ar baudu un arī no tā atpūsties ar baudu.
3rdHalf:Luni - kailu dāmu koļīšanas guru. Jautājums, par smuko bildi ar meiteni špagatā, 1980tajā gadā. Vai bilde tika speciāli mērīta ekspozīcija, vai kaut kā apstrādāta, lai tumšā ēna kristu pareizajā vietā? Vārdu sakot, vai speciāli bildēji, lai būtu smuka ēna, vai tā vienkārši sanāca?
...Tā tur pa dienu sabildējām čupu filmu visos veidos pa nakti visus apstrādāju savā vienā no darbavietām Liesmā un nākamajās dienās jau joza klienti ar maku un izpirka VĒLAMO...
Esi nostrādājis Liesmā? Tas ir tepat Valmierā? Ja tā - vai ar mazpilsētas fotogrāfiem čomojies?
Tev patīk 1980 gadi Labi labi VELVIA dips , tāpat kā iepriekšējais.
Šis ir dežūrējošais, ilgspēlējošais dipiņš, vienmēr tiek celts galdā, kad runa par saldajiem astoņdesmitajiem. Par kolhozu dzīvi kaut ko gan gribētos redzēt, bet Tev jau nav, vai ne? Tikai atmiņas un stāsti.
...Tā tur pa dienu sabildējām čupu filmu visos veidos pa nakti visus apstrādāju savā vienā no darbavietām Liesmā un nākamajās dienās jau joza klienti ar maku un izpirka VĒLAMO...
Esi nostrādājis Liesmā? Tas ir tepat Valmierā? Ja tā - vai ar mazpilsētas fotogrāfiem čomojies?
Liesma PSRS laikā bija divas lielas anštaltes , lielākā izdevniecība bija "Izdevniecība Liesma" un žurnāls Liesma Izdevniecības Priekšnieks bija atvaļināts VDK Ģenerālis Bluka , kas kolēģi , nuuu tad tev mainiesies priekšstats par "Tautas Atmodu" utt.
Ikdienas draza ko tur cepām bija kautkas šitāds
Tipiska Kolhoza reklāmbilde 1980 tajos Šitas Zavoda cehs pie virpām , standarta avižbjokbilde 1980 vidū Šitas jau "Standarta" mītiņotāj atmodas sākumā kautkur 1988-89 ilustrācija rakstam Brīvajā laikā šitāds
Tev patīk 1980 gadi Labi labi VELVIA dips , tāpat kā iepriekšējais.
Šis ir dežūrējošais, ilgspēlējošais dipiņš, vienmēr tiek celts galdā, kad runa par saldajiem astoņdesmitajiem. Par kolhozu dzīvi kaut ko gan gribētos redzēt, bet Tev jau nav, vai ne? Tikai atmiņas un stāsti.
No tā laika NEVIENAM nekā nav Ko tasijām darbam tas darbam , kas klientiem "Haltūras" tas klientiem , Vari vēl kolēģi Krūmiņu paklausīties viņam stāsti ne mazāk krāšņi par manējiem un Jānis vecāks par mani gadus desmit leta90.leta.lv... Tik man no "Ražošanas haltūristu komjauniešu" biznesa viņam no "CEKAS un Valdības" Iesaku paskatīties , mani stāsti ir ļoti līdzīgi tik par paralēlu ne "Avižu" sfērU Daudzi kolēģi mums kopēji jo tā haltūrēdami "Klejojām" pa kantoriem
Standarta atrā "Buļusalas" skuķusesija ta laikā isstījās apmēra šitā www.fotoblog.lv...
No PAŠA darba neko nesaglabāju ne tad ne tagad . toreiz tas var bēdīgi beigties Viss kas DARBAM viss tika nodots arhīvā , viss kas Haltūras no tā vispār vajazdēja atri tikt valā apmaiņa pret naudu Ne tikai mūsdienās ir Omītes stukačienes , toreiz viņu ar netrūka , gan jau tā pati Omīte kad bij jaunāka vienkārši bij aktīvāka
Žēl, ka esi skrējis laikam-popsam līdzi un digitalizējies. Ne sūda no tās visas foršās māXlas palicis Tavos laikmetīgajos darbos
Es neskrienu "Līdz" , ļaujos nest straumei sevi pa priekšu uz priekšu Mans bizness gan toreiz gan tagad balstās uz to ka DARU to ko neviens cits , AGRĀK kā kāds cits iedomājas Kad sāk arī citi es , MĒS jau darām atkal ko citu. Reti strādāju viens , parasti noslēgtā ļoti uzticamā komandā PIETAM toreiz bija radikāli savādāk , cilvēkiem PILNĪGI cita domāšana. TOREIZ cilvēki bija radošāki GUDRĀKI plašāku redzesloku . Man jāsaka rēcu kad cilvēka „Fantāzija” tālāk par „Atrada internetā” nesniedzās. Pat tehniski cilvēki bija puslīdz ar fantāziju. Mūsdienās SMAZDENES - DOMĀJOŠAS ļoti liels retums , pamatā "Rēķinā un atdarina" paši nespēj neko IEDOMĀTIES Reāls aprobežotu kompleksainu Idiotu laikmets
Man jau kā nespeciālistam un fotoamatierim ar mazo "f" liekas, ka ar Luni dzīvē būtu daudz interesantāka komunikācija, nekā ar vairumu še mītošo "Lielo Patiesības Un Mākslas Meklētāju"... cheers!
"TOREIZ cilvēki bija radošāki GUDRĀKI plašāku redzesloku."
Dzīvojot izolēti PSRS, ar plašāku redzesloku? Bija tik oriģināli un radoši pašpietiekami, ka nekopēja neko no čehu, poļu, VDR un citu fotožurnālos pārpublicētā un rietumos tapušā? Intervijās ar Bindi, Gleizdu, citiem varēja lasīt ko citu. Varbūt Tu pārteicies un domāji, ka oriģināli un radoši fotogrāfijā bija lietuvieši.
Hieronymus:"TOREIZ cilvēki bija radošāki GUDRĀKI plašāku redzesloku."
Dzīvojot izolēti PSRS, ar plašāku redzesloku? Bija tik oriģināli un radoši pašpietiekami, ka nekopēja neko no čehu, poļu, VDR un citu fotožurnālos pārpublicētā un rietumos tapušā? Intervijās ar Bindi, Gleizdu, citiem varēja lasīt ko citu. Varbūt Tu pārteicies un domāji, ka oriģināli un radoši fotogrāfijā bija lietuvieši.
Es nerunāju par "Atsevišķiem indivīdiem" bet ka LATVIEŠU sabiedrību kopumā. Tā ir kļuvusi reāli "Pastulbi vienkārša" pamatā dēļ liela skaita aktīvā bet pastulbā provinciāļu ieklušanas varas elitē. Vara kopumā ļoti viduvēji pat vāji pelēka maz spējīgu cilvēku kopums. Vietējā laukā nav pilnīgi nekādu stimulējoši aktīvu izpausmju. Principā pēdējo 10-20 gadu "Vienkārša primitivizācija" tas ir "Ātro kursiņu" ideoloģija visās jomās noveda pie totālas "Tupas massa" dominantes. Tāds "Mājsaimnieču trulums" kuras lūr kulinārijas seriālus un iedomājas sevi par „Šefpavāru” un "Aprobežoti tehnokrāti" mistrojums, mājsaimnieces pilnīgi gludām smadzenēm un Tehnokrāti, kuri NESLIKTI prot kopēt pat ne atdarināt, bet KOPĒT tikai konkrētus paraugus jo tā iekārtotas viņa smadzenes, perfekti jākopē konkrēts algoritms TIKAI TĀ ir pareizi Protams, ka mūsdienās nav mazums talantīgas jaunatnes bet tie ir ATSEVIŠKI cilvēki, ap kuriem NEKAS NENOTIEK Agrāk perfektu spilgtu TALANTU bija mazāk BET kopumā publika bija RADOŠĀKA - AKTĪVĀKA – GUDRĀKA plašākā spektrā Viens no iemesliem ir PRASĪBU zudums, konkurences neesamība, jā jā ŠODIEN nav nekādas konkurences PRINCIPĀ NEKĀDAS! Ja man 1980 bija ļoti aktīvi, jākonkurē ar 5 svaigi no Krievijas iebraukušiem Krieviem un 3 baltkrieviem, kuri tur bija LABĀKIE, jo tikai tad viņam bija cerības izsisties PIEBALTIJĀ. Tad šodien NAV VISPĀR nekādas konkurences, APSALŪTI NEKĀDAS! Ja masu kultūras RADOŠĀ jomā pa priekšu skraida „Kolhoza pašdarbnieki” līmeņa aktīvisti VISPĀR bez jebkādas sajēgas un par jebkuru tēmu izņemot vienu „Jātup uz čupas un SKAĻI JĀBĻAUJ” ja kāds pievienojas tam PĪRĀDZIŅŠ, ja kāds nobučo roku tam GABALIŅŠ, tā ir pirmatnējās kopienas variants. Pēc laiciņa apkārt ir liels bars „Pīrādziņu, gabaliņu” saņēmēju kas neko citu nav spējīgi DARĪT. Visa viņu hierarhija veidojās kā PADOMJU KOILHOZĀ , priekšā priekšsēdētājs parasti vājš ļurbaks vai truls despots pa vidu brigadieri , visi kaut kādi dzērāji un vientuļo māšau atvases ar "Saglabāt vietu laktā" psihaloģiju. Priekšsēdētāja vienīgā funkcija "Sveķities sapulcēs" ātri uztvert DIEVU gribu. Brigadieri vietējā mēroga "Uz čupa stāvētāji" kas atkarībā no Pīrādziņš gabaliņš principa nodrošina MASU jeb "Balsis kolhoza pilnsapulcē' masveidību sestdienas talkās Pietam visai šai kompānijai nav PILNĪGI nekādas sajēgas par KOLHOZU jo visas ZINĪBAS ir gūtas LŪROT vienam uz otru un uz BRIGADIERI tas ir maksimāli traktoristu vai partijas biedru BEZ JEBKĀDAS izglītības zināšanām KOLHOZU JOMĀ. Man tas derdzas.
Jolan:...un nav slinkus Lunim šitos "palagus" drukaat!!!!!!!!!!!
Es čakls Man 90% darba i-net vadībā , esmu pieradis raxstīt daudziem un ātri Bet ne daudz kur. Omim vajāšanas mānija. Visi Omja nefani citur nav viens lunis:
Tiko izrēķināju lai uzbildētu to ko man vajag un tā kā man vajag jābildē no 4,5km attāluma Vajag baigi mierīgo un skaidro laiku KO NESOLA Šausim pīles caur skursteni