Tuvojoties brīdim, kad daudzi vidusskolu absolventi sāks izdarīt savu izvēli tālākām izglītības gaitām, LKA Latvijas Kultūras koledža piedāvā bezmaksas sagatavošanās kursu portfolio veidošanā fotogrāfijas specializācijā. 2014. gada 2. jūlijā no pl.10:00 - 12:00 būs iespēja piedalīties lekcijā, bet no pl. 12:00 - 14:00 ir plānots konsultāciju laiks ar Radošās fotogrāfijas specializācijas vadītāju Arno Marnicu. Viens no iestājpārbaudījuma kritērijiem LKA LKK Radošās fotogrāfijas specializācijā ir reflektanta portfolio apskate. Šī pārbaudījuma vērtējums ir viens no trim, kas veido kopējo vērtējumu sāncensībā par budžeta vietām. Tā kā portfolio saturs ir būtisks, lai iegūtu pēc iespējas augstāku vērtējumu, reflektanti ir aicināti uz bezmaksas lekciju par tā veiksmīgiem veidošanas nosacījumiem. Ņemot vērā, ka pēdējā laikā ir aktualizējusies dalība dažādās portfolio skatēs un arī pieaug nepieciešamība pašprezentācijai, apmeklēt šo lekciju tiek aicināti visi interesenti, kam tas var būt noderīgs, jo lekcijas ietvaros paredzētas arī praktiskās nodarbības portfolio veidošanā. Tie reflektanti, kam ir radušies jautājumi par Radošās fotogrāfijas specializāciju, varēs gūt atbildes uz tiem konsultāciju laikā ar specializācijas vadītāju. Šīs konsultācijas notiks divu stundu garumā no pl. 12:00 - 14:00. Ņemot vērā, ka tās ir paredzētas individuālas un tiks veidots atsevišķs laika grafiks, ir nepieciešama iepriekš pieteikšanās uz e-pastu arno.marnics@inbox.lv . LKA LKK jau kops 2006. gada realizē 1. līmeņa augstāko mācību programmu fotogrāfijā. Šajā laikā tā ir piedzīvojusi būtiskas izmaiņas, un pēdējos gados ieguvusi mūsdienu prasībām atbilstošu veidolu. Mācību procesa ietvaros tiek apgūtas praktiskās iemaņas no pašiem pamatiem līdz producenta un foto redaktora kompetences līmenim. Studējošie apgūst gan radošās prasmes fotogrāfijā un teorijā, gan arī vadības iemaņas patstāvīgai uzņēmējdarbībai vai darbībai lielāku uzņēmumu ietvaros.
viecha:Vai radošās fotogrāfijas specializācijas beidzējiem diplomā būs rakstīts fotomākslinieks?
šiem studentiem tiek izsniegts diploms mākslas institūciju pārvaldībā ar ievirzi fotogrāfijā. Tas nozīmē vēl augstāku līmeni nekā vienkārši amatniecība, jo tie, kam ir diploms mākslinieks, fotogrāfs utt, ir potenciālie mūsu studentu darba ņēmēji. Būtībā, mūsu studentiem ir divas izglītības vienā. Viena uzņēmējdarbībā, otra fotogrāfijā.
Arkons:...tie, kam ir diploms mākslinieks, fotogrāfs utt, ir potenciālie mūsu studentu darba ņēmēji.
Skaidrs. Studenti ir potenciālie Fotomākslinieku savienības prezidenti un fotoateljē direktori.
Diezgan pavirša viedokļa paudums. Lai saprastu to, kas ir uzņēmējdarbība fotogrāfijā, ir ar to jāiepazīstas. Tikai tad var paust kādu loģisku spriedumu.
Schneider:
Skaidrs. Studenti ir potenciālie Fotomākslinieku savienības prezidenti un fotoateljē direktori.
Diezgan pavirša viedokļa paudums. Lai saprastu to, kas ir uzņēmējdarbība fotogrāfijā, ir ar to jāiepazīstas. Tikai tad var paust kādu loģisku spriedumu.
..un sakarā ar to, ka tanī kultūras koledžā nav neviena cilvēka, kurš ir iepazinies ar uzņēmējdarbību fotogrāfijā, tad tajā iestādē ne kādu loģisku spriedumu un citu sajēdzīgu informāciju nevar iegūt. ..ja nu vienīgi par to, kā Marnicss no caurkrituša māklera pārtapa par mācībspēku fotgrāfijā.;-) ..tā varbūt ir tā uzņēmējdarbība fotogrāfijā.)))
Arkons:
Diezgan pavirša viedokļa paudums. Lai saprastu to, kas ir uzņēmējdarbība fotogrāfijā, ir ar to jāiepazīstas. Tikai tad var paust kādu loģisku spriedumu.
..un sakarā ar to, ka tanī kultūras koledžā nav neviena cilvēka, kurš ir iepazinies ar uzņēmējdarbību fotogrāfijā, tad tajā iestādē ne kādu loģisku spriedumu un citu sajēdzīgu informāciju nevar iegūt. ..ja nu vienīgi par to, kā Marnicss no caurkrituša māklera pārtapa par mācībspēku fotgrāfijā.;-) ..tā varbūt ir tā uzņēmējdarbība fotogrāfijā.)))
Romanovska kungs, vai mēs būtu kādreiz diskutējuši ar Jums par kultūras menedžmenta jautājumiem? Vai arī Jūs esat pietiekoši informēts par manu privāto dzīvi un saimniecisko darbību? Šķiet, ka ne! Būšu pateicīgs, ja pārstāsiet nodarboties ar tautoloģiju un sāksiet atbildēt par saviem vārdiem
Citagaisma:
..un sakarā ar to, ka tanī kultūras koledžā nav neviena cilvēka, kurš ir iepazinies ar uzņēmējdarbību fotogrāfijā, tad tajā iestādē ne kādu loģisku spriedumu un citu sajēdzīgu informāciju nevar iegūt. ..ja nu vienīgi par to, kā Marnicss no caurkrituša māklera pārtapa par mācībspēku fotgrāfijā.;-) ..tā varbūt ir tā uzņēmējdarbība fotogrāfijā.)))
Romanovska kungs, vai mēs būtu kādreiz diskutējuši ar Jums par kultūras menedžmenta jautājumiem? Vai arī Jūs esat pietiekoši informēts par manu privāto dzīvi un saimniecisko darbību? Šķiet, ka ne! Būšu pateicīgs, ja pārstāsiet nodarboties ar tautoloģiju un sāksiet atbildēt par saviem vārdiem
Biedri Marnic, man ar tevi nav ko diskutēt par kultūras menedžmentu, jo tu no tā neko nesaproti, tāpat jāatzīst, ka mani maz uztrauc tava privātā dzīve, ar ko un par ko guli un kāpēc. ..vienlaikus es tik tiešām atzīstu, ka visas tavas rebes un dīlus nepārzinu, taču par Marnicu kā par neveiksmīgu nekustamo īpašumu tirgoni un tikpat neveiksmīgu mācībspēku vai vājumu Sēlijā teiksmas jau sāk likti kopā.
viecha:Vai radošās fotogrāfijas specializācijas beidzējiem diplomā būs rakstīts fotomākslinieks?
šiem studentiem tiek izsniegts diploms mākslas institūciju pārvaldībā ar ievirzi fotogrāfijā. Tas nozīmē vēl augstāku līmeni nekā vienkārši amatniecība, jo tie, kam ir diploms mākslinieks, fotogrāfs utt, ir potenciālie mūsu studentu darba ņēmēji. Būtībā, mūsu studentiem ir divas izglītības vienā. Viena uzņēmējdarbībā, otra fotogrāfijā.
Kaut kas līdzīgs bija bezdarbnieku kursos. Tur gatavoja "Apsarga-grāmatveža" profesijai, un deva arī diplomus
Schneider:Uh tī! Jāmeklē aliņš, jūtu, ka Volda kara gaitas Himalajos pret briestošo topiku ir pup mīz.
Te jau principā dižu alternatīvu nav- vai nu personāžam ir jānodemonstrē ievērības un uzticības cienīgs apliecinājums par izglītību, kas juridiski un morāli dod tiesības mācīt citus konkrētajā specialitātē augstākajā līmenī, vai nu jāpadodas un jāatzīst sevi par "kareivīgu diletantu"...
Es tikai nesaprotu kur problēma? Tipo, nepatīk, ka ir skolas bāleliņu zemē? Neviens takš neliek iet un deldēt tos solus un klausīties da jebkādus mācībspēkus, brīva valsts, jopt! Neviens taču neliedz iet un strādāt uzreiz pēc videnes, kādā cehā vai gaterī, nu vai par fotogrāfu tēvēnetā
Manuprāt, problēma šeit ir tikai aizdomā , ka mācīt citus visai specifiskā nozarē (un ne pa velti) uzņemas "mācību spēki" ar diskutablu izglītību specialitātē!
Manuprāt, problēma šeit ir tikai aizdomā , ka mācīt citus visai specifiskā nozarē (un ne pa velti) uzņemas "mācību spēki" ar diskutablu izglītību konkrētajā specialitātē!
Bet to jau es arī nesaprotu, tipo ja man ir aizdomas, ka stūris ir piekakāts es tam eju garām, nevis mēģinu pa to paņemties.
trollollo:Es tikai nesaprotu kur problēma? Tipo, nepatīk, ka ir skolas bāleliņu zemē? Neviens takš neliek iet un deldēt tos solus un klausīties da jebkādus mācībspēkus, brīva valsts, jopt! Neviens taču neliedz iet un strādāt uzreiz pēc videnes, kādā cehā vai gaterī, nu vai par fotogrāfu tēvēnetā
Problēma ir cita, tad kad tie solu deldētāji pabeigs tās studijas, paies neilgs laiks ka pieņems kādus MK noteikumus par foto uzņēmēj darbību, un bez tāda demogoģiskā diploma, neviens oficeāli nevarēs štatyā skaitīties par fotogrāfu, kā arī atvērty savu studiju un bildēt plikus pupus, jo viņ'\s to nedarīs diplomēti. Tāda veida izglītības iestādes ražo ES plānā galdiņa urbējus, kuri gakla rezultātā neko neprot darīt bet ņemas ar visāda veida organizāciju veidošanu un pasākumu organizēšanu.
Nu ko tur pārdzīvot, tagad bezjēgā ražo politologus, sociologus, sociālantropologus, gan jau arī diploms mākslas institūciju pārvaldībā ar ievirzi fotogrāfijā kādā lauku kluba vadītāja amatā noderēs.
laba .. laba skola, Arno .... lai būtu paŗdomas, ko atbildēt potenciālajiem skolniekiem ... jo šeit jau ir tikai "gudreļi".... kuri VIENMĒR un VISU zin ;-)))).
priore:''pirmā līmeņa augstākā izglītības programma'' ??? ko tas nozīmē? pirmais līmenis, tā ir tāda kā pirmā škira?
Arkon, uzrakstiet labāk, kāda ir Jūsu vai citu pasniedzēju personīgā pieredze viņu mācītajos priekšmetos, uzņēmējdarbībā, mākslinieciskie , profesionālie panākumi, lielākie pasūtītāji, darbi utt, Tā būs labāk un pārliecinošāk, Faktus, lūdzu, ne emocijas. Finansiālus faktus, slavas faktus ar derētu.
bet uz šo jautājumu joprojām nav atbildes, Dansi!
Pirmā līmeņa augstākā izglītība nozīmē, ka mazliet pietrūkst bakalaura grādam. Kaut gan ārzemēs mūsu studentiem ir pieticis kredītpunktu apjoms pielīdzināšanas procesā lai startētu uzreiz maģistratūrā. Latvijā joprojām koledžu jautājums nav sakārtots, jo Eiropā tās izsniedz profesionālā bakalaura diplomu, bet pie mums ir tādas, kas uzņem arī pēc 9.klases. Jāsaka, ka esam veiksmīgi atrisinājuši šo jautājumu ar sadarbības līgumiem. Mana pieredze fotogrāfijā ir vairāk kā 20 gadi. Izglītība - maģistratūras studijas mākslās. Pagaidām augstākais sasniegums personālizstāde Fotomuzejā.
pedagoģiskais sastāvs specializācijā: M.Dudareva M.Kundziņš A.Stakle R.Lielbriedis O.Jansons V.Links V.Auziņš
dansiga:laba .. laba skola, Arno .... lai būtu paŗdomas, ko atbildēt potenciālajiem skolniekiem ... jo šeit jau ir tikai "gudreļi".... kuri VIENMĒR un VISU zin ;-)))).
Šī nav skola Netiek uzdoti loģiski jautājumi, viena tautoloģija. (Ar dažiem izņēmumiem) Pie kam parāda arī runātāju kultūras līmeni. Lai cik tas skanētu nožēlojami, bet šī rupjība ir pieļaujama slēpjoties aiz interneta aizsega. Jāsaka, ka studenti uzdod saturīgākus jautājumus, jo nav tik augstprātīgi
Schneider:Nu ko tur pārdzīvot, tagad bezjēgā ražo politologus, sociologus, sociālantropologus, gan jau arī diploms mākslas institūciju pārvaldībā ar ievirzi fotogrāfijā kādā lauku kluba vadītāja amatā noderēs.
Šis citāts precīzi un tieši atklāj izpratni par uzņēmējdarbību fotogrāfijā. Diemžēl tā ir šaura un skopa. Kas ir interesanti un satraucoši vienlaicīgi, nav neviena jautājuma par to, ko tad ietver sevī jēdziens "mākslas institūciju pārvaldība" fotogrāfijā?
Arkons:
Romanovska kungs, vai mēs būtu kādreiz diskutējuši ar Jums par kultūras menedžmenta jautājumiem? Vai arī Jūs esat pietiekoši informēts par manu privāto dzīvi un saimniecisko darbību? Šķiet, ka ne! Būšu pateicīgs, ja pārstāsiet nodarboties ar tautoloģiju un sāksiet atbildēt par saviem vārdiem
Biedri Marnic, man ar tevi nav ko diskutēt par kultūras menedžmentu, jo tu no tā neko nesaproti, tāpat jāatzīst, ka mani maz uztrauc tava privātā dzīve, ar ko un par ko guli un kāpēc. ..vienlaikus es tik tiešām atzīstu, ka visas tavas rebes un dīlus nepārzinu, taču par Marnicu kā par neveiksmīgu nekustamo īpašumu tirgoni un tikpat neveiksmīgu mācībspēku vai vājumu Sēlijā teiksmas jau sāk likti kopā.
Romanovska kungs, atļaušos aizrādīt - neesam dzēruši tu-brālības! Tas, ka viens otrs pensionēts ierēdnis izplata par mani baumas sēļu pusē mani nesatrauc. Tie, kas saprot, ka esmu no "Buclera lasījumiem" kā saviesīgas kafijas padzeršanas jau 3 gadus kā izveidojis fotogrāfijas vēsturei veltītu konferenci ar vēstures maģistru un doktoru saturīgu pētījumu ziņojumiem, domā citādi.
Arī šogad notiks ar Viesītes atbalstu radošā darbnīca - plenērs. Neskatoties ne uz ko, esat aicināts pievienoties!
Arkons: Kas ir interesanti un satraucoši vienlaicīgi, nav neviena jautājuma par to, ko tad ietver sevī jēdziens "mākslas institūciju pārvaldība" fotogrāfijā?
Jā, man, kā praktiski darbojošam provinces fotogrāfam, ir jautājums: Ko jūs domājat par jēdzienu "mākslas institūciju pārvaldība" fotogrāfijā, kad sēžat mašīnā, braucot uz Viesīti cauri Sēlijas mazajiem miestiņiem, un vajadzību pēc speciālista ar šādas specialitātes diplomu? Kādu darbu, būdams kādas no turienes pašvaldībām vai to institūcijām vadītājs, jūs varētu piedāvāt šā kursa beidzējam? Un vispēr - cik Latvijā ir mākslas institūciju, kurām trūkst pārvaldības fotogrāfijā?
Arkons: Kas ir interesanti un satraucoši vienlaicīgi, nav neviena jautājuma par to, ko tad ietver sevī jēdziens "mākslas institūciju pārvaldība" fotogrāfijā?
Jā, man, kā praktiski darbojošam provinces fotogrāfam, ir jautājums: Ko jūs domājat par jēdzienu "mākslas institūciju pārvaldība" fotogrāfijā, kad sēžat mašīnā, braucot uz Viesīti cauri Sēlijas mazajiem miestiņiem, un vajadzību pēc speciālista ar šādas specialitātes diplomu? Kādu darbu, būdams kādas no turienes pašvaldībām vai to institūcijām vadītājs, jūs varētu piedāvāt šā kursa beidzējam? Un vispēr - cik Latvijā ir mākslas institūciju, kurām trūkst pārvaldības fotogrāfijā?
Domājot "par jēdzienu" viennozīmīgi uzskatu, ka tas ir praktiski lietojams un izmantojams dzīvē
Konkrētāk, nevarētu palūgt? Ko darīs jauneklis dzīves ceļa sākumā ar jūsu diplomu kabatā, kādās durvīs viennozīmīgi ieteiksiet klauvēt, lai būt garantēts darbs un nebūt mokoši sāpīgi par bezmērķīgi izniekoto laiku un līdzekļiem (gandrīz Ostrovskis)?