palaidniex:Sūdi jau sākas tad, kad tiek lemts kā tehniski, fiziski utt. Veikt pašu ierakstu. Kādiem mikrofoniem, visu kopā, katru atsevišķi utt... Līdz ar to ļoti bieži, tas ko mēs dzirdam ierakstā - nemaz nav ierakstīts tā, kā mēs to dzirdam... Proti - mono balsi dzirdam stereo, ierakstīti instrumenti katrs atsevišķi, bet to izvietojums uz skatuves panākts digitāli utt. Vienas ģitāras pa grifu slīdošie pirksti rokgrupas akustiskajā koncertā skan vienā kanālā, bet pirksti, kas spēlē melodiju - otrā, bet tik tuvu ģitāru mēs neklausamies gandrīz nekad, itīpaši, ja klausamies grupas koncertu... Utt
koncertā no skatuves dzird to, ko skaņu režistors ir saprojektējis - katru instrumentu ieraksta ar savu mikrofonu, ja tāds vispār ir un samiksētu palaiž skaļruņos. neesmu speciālists skaņu tehnikā, bet nebrīnītos, ja skaņa no mikrofoniem pirms apstrādes tiek digitalizēta un pēc tam atkal pārvērsta analogajā signālā pirms skaļruņu pastiprinātājiem
palaidniex:Sūdi jau sākas tad, kad tiek lemts kā tehniski, fiziski utt. Veikt pašu ierakstu. Kādiem mikrofoniem, visu kopā, katru atsevišķi utt... Līdz ar to ļoti bieži, tas ko mēs dzirdam ierakstā - nemaz nav ierakstīts tā, kā mēs to dzirdam... Proti - mono balsi dzirdam stereo, ierakstīti instrumenti katrs atsevišķi, bet to izvietojums uz skatuves panākts digitāli utt. Vienas ģitāras pa grifu slīdošie pirksti rokgrupas akustiskajā koncertā skan vienā kanālā, bet pirksti, kas spēlē melodiju - otrā, bet tik tuvu ģitāru mēs neklausamies gandrīz nekad, itīpaši, ja klausamies grupas koncertu... Utt
man domāt, sūdi nesākās studijā, tur viss daudz maz mierīgi, mikrofonus tagad pat latvijā taisa www.tvnet.lv... ...., sūdi sākās ar informācijas nesēju, tīrāžas īpatnībām, atskaņošanu
Es to jau sen atpakaļ biju klausījies, tagad atkal, ja vēlies varu noklausīties trešo un ceturto reizi... Lapinskim nenoliedzami ir pilna mute taisnības daudzos jautājumos, bet man, piemēram, nesakrīt viedoklis par to, ka studijas ieraksta tehniskais sterilums nodrošina mūzikas "narkotikām" īsto smeķi... Vēl jau arī ir čupa ar sīkumiem, kurās tehniski viņam ir taisnība, bet praksē šādu situāciju nemaz nav... Kur mēs dzirdam mūzikā kaut sekundi garu tīru toni dajebkurā frekvencē. Nu, piemēram, kaut pussekundi garu pīkstienu tīros 10 kHz... Tā bez pārklājošas, paralēli skanośas vai pieskanošas citas frekvences, frekvencēm... Kur mūzika ir tīra sinosoīda, lai vai kādā vienā kanālā to nemēģinātu ierakstīt... Nu kā lai saka, klasiskā klavieru akordā vienlaicīgi skan 3 dažādu toņu nesošās frekvences, kuras nebūt nav gluži tīras un sterilas... proti, kā izskatās smukā tīrā sinusoīda, ja vienlaicīgi skan 3 dažādas frekvences sinusoīdas... Un tad papildus norāde, tā, kā tās skan reizē, nevis pēc kārtas, viena otru pārklāj, savstarpēji rezonē un jāieraksta vienā skaņas kanālā, tad tikai ar trim vienlaicīgi skanošām notīm vien iespējams tikai kardiogramveidīgs zāģītis ar zināmiem rezonējošiem saviezinājumiem... Par pilnvērtīgu muzikālu skaņdarbu nemaz nerunājot...
kurš tad tās studijas sinusoīdas , atkāpītes no līnija[ robiņus ] ar savu ausi, uz savas aparatūras jūt. nekvalitatīvs informācijas nesējs, dekoderu darbība, atskaņošanas iekārta, gan dod saklausāmas atšķirības
negatIvs:kurš tad tās studijas sinusoīdas , atkāpītes no līnija[ robiņus ] ar savu ausi, uz savas aparatūras jūt. nekvalitatīvs informācijas nesējs, dekoderu darbība, atskaņošanas iekārta, gan dod saklausāmas atšķirības
Uzzīmē dažādu frekvenču sinusoīdas un saliec tās pārklājumā - tas būs brutāli, bet matemātiski sarēķini, kam matemātiski jāsanāk... Sapratīsi, ka muzikā, ierakstot skaņu vienā kanālā to sinusoīdu nav, jo nevar būt pēc definīcijas... Līdz ar to, skaņas ierakstā un atskaņošanā ir zāģīša pieraksts un zāģīšu atskaņošana.
Protams, te sākās cik ātrs (detalizēts, kāda diskreditācijas pakāpe) ir ierakstam, tad pastiprinājumam un tad atskaņošanas tehnkiai... Visi posmi ienes savu kropli un neprecizitāti. Un te nu vienmēr, lai vai cik dārgi un advancēti nebūtu, jau sākot ar pašiem atskaņotājiem un pastiprinātājiem sākas nomuļļājumi un kropļojumi, nerunājot par elektrības pārvērtējorm skaņā - skaļruņiem.. Tiesa, kas tiesa, risinājumi ar augstu detalizāciju lēti nemēdz būt..
nu, studijas problēmās neiedziļināšos, kam tas, un prātiņš par īsu, pieņemu, ka tur ieraksts veikts ok., tur mēs neko iespaidot nevaram, BET....[ (c) Godmanis ] izvēlēties skaņas nesēju, atskaņojošo aparatūru, atbilstoši savām iespējām, un izpratnei, to mēs varam. kam jāpielāgojās šaurajā, krievu laiku dzīvoklīša istabā, kurš var izvērsties 30, un vairāk km. telpā privātmājā. gatava vienīgā pareizā varianta nav, viss būs vairāk , vai mazāk kompromiss, un galvenais, cik veselīgi to pieņemsim
atceros, kā pie manis atbrauca ciemos viens pajauns džeks, paklausīties Nakamichi maģi, es viņam biju ko stāstījis, ka diezgan kvalitāti pārraksta, ieraksta, viņš neticēja, bet kad atbrauca, paklausijās, pēc tam vairākas dienas pie manis sēdēja un pārdzina savus ierakstus kvalitāte labāka, nekā CD diskam žēl - ka tagad visa industrija uz MP3 pārgājusi, lielākā daļa
kvaa:atceros, kā pie manis atbrauca ciemos viens pajauns džeks, paklausīties Nakamichi maģi, es viņam biju ko stāstījis, ka diezgan kvalitāti pārraksta, ieraksta, viņš neticēja, bet kad atbrauca, paklausijās, pēc tam vairākas dienas pie manis sēdēja un pārdzina savus ierakstus kvalitāte labāka, nekā CD diskam žēl - ka tagad visa industrija uz MP3 pārgājusi, lielākā daļa
...pats tam tici????Tas,kas liekas,nenozīmē ka ir patiesībā.
...pats tam tici????Tas,kas liekas,nenozīmē ka ir patiesībā.
Kā Tu pats novērtētu labi vai slikti ierakstīts lentā? Kvalitatīvi, nekvalitatīvi, kvalitatīvāk vai nekvalitatīvāk?
Bieži vien tehniski sterilais "ir neciešams" par mēreni kropļoto... Kā tur bija... Mākslā izšķir divus jēdzienus - mazliet šķībi un gandrīz taisni...
Savulaik Latvijā ievazāja latvāni, jo zootehniķi bija izpīpājuši,ka pēc mikrobioloģiskā, minerālvielu, cietes un šķiedrvielām vispareizākais govīm tas būtu vislabākais... Tikai beigās izrādījās, ka govīm tas nešķita pārāk ēdams...
sliknkums rakstīte paladziņus (un kāda gan jēga - visi spītīgi) - pats essu izgājis dažādas melomānijas stadijas, sākot ar platēm, lentām, Lapinska ieraksti un tiri piri... patiesībā viss ir atkarīgs tikai vienīgi no emocionālā stāvokļa un patīk/nepatīk. Nu man neiesmērēs i krutāko aparatūru - uzliekot pinkfloid sienu - jo vnk riebjas. a džeziņš man ļoti labi skan (un apmierina) un klasiskā mūzika ar - uz lētas ķīnaizeru NAD un TEAC kreisi savienotas sistēmas... a man māsa (baigā melomāne) cenšas ieskaidrot, ka Secret world Gabriela koncerts viņai no whs kasetes skanot labāk kā manējais, kas ripināts no blueray... Ja mēs atgriežamies pie tehnikas... tad ui kādu lomu spēlē ar ko pieslānīta istaba... no kā taisītas mēbeles, kā tās izvietotas... paklāji pie sienām utt Man akustiskājai sistēmai ir apakšā caurums - pagāja vairāki mēģinājumi, kamēr atradu pareizo ozolkoka skapīti kas atbilstoši tos basus nodotu tālāk.
Pilnīgi idiotisks profānisms, vai ne? a stāsts par to, ka es te varētu palagus drukāt par tēmu cik es gudrs utt (aļa palaidnieks), nu kaut vai par tām klavieru akordu prekfencēm, bet tam uz "man patīk/nepatīk" nav nekādas ietekmes.
ps. starp citu - ar tām klavierēm nebūs tik vienkārši - tur vairākas stigas uz vienu taustiņu
palaidniex: Sapratīsi, ka muzikā, ierakstot skaņu vienā kanālā to sinusoīdu nav, jo nevar būt pēc definīcijas... Līdz ar to, skaņas ierakstā un atskaņošanā ir zāģīša pieraksts un zāģīšu atskaņošana.
te nu tu kļūdies, vecīt ! jebkurš troksnis, arī jebkuri akordi utt. sastāv no sinusoīdām. pastudē kas ir skaņas spektrs. tā arī ir atbilde kādēļ vajag ierakstīt/atskaņot virs 20kHz.
palaidniex: Sapratīsi, ka muzikā, ierakstot skaņu vienā kanālā to sinusoīdu nav, jo nevar būt pēc definīcijas... Līdz ar to, skaņas ierakstā un atskaņošanā ir zāģīša pieraksts un zāģīšu atskaņošana.
te nu tu kļūdies, vecīt ! jebkurš troksnis, arī jebkuri akordi utt. sastāv no sinusoīdām. pastudē kas ir skaņas spektrs. tā arī ir atbilde kādēļ vajag ierakstīt/atskaņot virs 20kHz.
Ieraksti ar vienu skaņas līkni (vienu sprieguma svārstību) 10 khz, 12 khz (dikai 6 db klusāk) tad 800 hz (3 db skaļāk) un tad pavēro kas no trijām sinusoīdām, ja tās būtu atsevišķi katra savā kanālā ir sanācis, kad tās iepesta VIENĀ kanālā (mono ieraksts). Un tad padomā cik dažādu skaņu vienlaikus skan elementārā muzikas gabaliņā un iedomājies kas paliek pāri no savstarpēji pārklājošu sinusoīdu gūzmas
Lachux:
te nu tu kļūdies, vecīt ! jebkurš troksnis, arī jebkuri akordi utt. sastāv no sinusoīdām. pastudē kas ir skaņas spektrs. tā arī ir atbilde kādēļ vajag ierakstīt/atskaņot virs 20kHz.
Ieraksti ar vienu skaņas līkni (vienu sprieguma svārstību) 10 khz, 12 khz (dikai 6 db klusāk) tad 800 hz (3 db skaļāk) un tad pavēro kas no trijām sinusoīdām, ja tās būtu atsevišķi katra savā kanālā ir sanācis, kad tās iepesta VIENĀ kanālā (mono ieraksts). Un tad padomā cik dažādu skaņu vienlaikus skan elementārā muzikas gabaliņā un iedomājies kas paliek pāri no savstarpēji pārklājošu sinusoīdu gūzmas
ak vai ! maļ tikai vienu un to pašu ! jā, oscilogrāfā būs redzami 800hz ar sīkākiem 10/12khz tamborējumiem. bet iesaku tomēr saprast kas ir spektrs un no kā tas sastāv. īpaši uzskatāmi, ja vienu noti nospēlē uz dažāda tembra stīgām.
Kas tur ko malt? Pac nemal par smukajām sinusoīdām!
Un? Vai tad es teicu, ka mūzika neveidojas no tīro toņu sinusoīdām? Tikai tas viss skaisti ir teorijā - Mūzika vienā kanālā nekad nav viena tīra toņa sinusoīda!
Parādi to dikti smuko maiņstrāvas sinusoīdu jebkuras mūzikas ierakstā. Tur jau tie mēsli, ka mūzika ir tā raustītā galīgi NEsinusoīda, ko var aplūkot oscilogrāfā. Ja Tevis klausāmajā mūzikā pilnīgi jebkuras vietas ieraksts oscilogrāfā ir attēlojams kā tīra matemātiska sinusoīda - man vairs nav ko teikt...
Nakamichi audio pasaulē ir/bija tas pats, kas Haselblad foto pasaulē, tas tiem, kuri te rakstīja, ka nu tipa ticēšanas lieta, ka skaņa labāka protams - tas laiks drusku pagājis , bet tagad daudzi tomēr tura lenšu maģus un klausās, protams plates arī kad Maskavas valūtas veikalā PSRS laikos izlika deku Dragon, daudzi vienkārši skatīties braukuši 4-kanālu reversā galviņa ar auto azimutu, dod 22.000 Hz uz normālo lenti laukā, bija arī Dragons - auto variantā vai RX modeļi divi - kur autoreverss strādā, ka kasetes mehānismam izbrauc sliedes un kaseti mehāniski apmaina bija arī viņiem LP High-End variants. CD, pastiprinātāju komplekts Paziņas Lietuvā - veda lietotu aparatūru no ASV, Kalifornijas, es no viņiem 90-to vidū atvedu deku BX-1 - no pašām vienkāršākajām - ar biju maķenīt pārsteigts, kad 1)audio fīlis uzreiz taisijās ciemos klausīties 2)man par to deku - piedavāja apmaiņā ārzemju kruto lenšu maģi, ja nemaldos STUDER , nē - biku jaunāku - REVOX, Šveices. Tā bija nevis vienkārši laba - bet LEĢENDĀRA tehnika. Protams - ir daudz citu High-End marku, teiksim McIntosh.
Kā tur bija - ja "Zane" pēc drēbnieka vai kosmetologa apmeklējuma Tev patīk vairāk (vai mazāk), tas nenozīmē, ka tā pēkšņi ir cita Zane vai ka tā palikusi labāka vai sliktāka par "iepriekšējo" "Zani"...
palaidniex:Kas tur ko malt? Pac nemal par smukajām sinusoīdām!
Un? Vai tad es teicu, ka mūzika neveidojas no tīro toņu sinusoīdām? Tikai tas viss skaisti ir teorijā - Mūzika vienā kanālā nekad nav viena tīra toņa sinusoīda!
Parādi to dikti smuko maiņstrāvas sinusoīdu jebkuras mūzikas ierakstā. Tur jau tie mēsli, ka mūzika ir tā raustītā galīgi NEsinusoīda, ko var aplūkot oscilogrāfā. Ja Tevis klausāmajā mūzikā pilnīgi jebkuras vietas ieraksts oscilogrāfā ir attēlojams kā tīra matemātiska sinusoīda - man vairs nav ko teikt...
Viens no labākajiem aprakstiem par muzikālajām skaņām, sinusoīdām, spektriem, harmoniju, sākot no Pitagora līdz Furjē anlīzei ir Feinmana fizikas lekcijās 4. sējumā 50. nodaļa. Foruma formātam šī tēma ir bišķi par plašu, te varam papļurkstēt sadzīviskākā līmenī. Nu piemēram, kāpēc vīrieša balss ir skaistāka par sievietes balsi? Uztaisot spektrālanalīzi tūlīt pat redzams, ka vīrieša balss ir bagātāka ar virstoņiem un to relatīvās amplitūdas ir lielākas (Furjē koeficienti!) Tāpēc, kad tenors un soprāns augstajos reģistros ņem vienu un to pašu noti, tad tenors DZIED, bet soprāns SPIEDZ ar "pliku" toni gandrīz kā toņģenerators Bet šovbiznesam tas pie kājas, man ir tāda sajūta, ka lielākās zvaigznes (pēc Maikla Džeksona aiziešanas) ir tieši sievietes. Un tiešām, kāpēc gan Bejonsei vispār būtu jādzied, ja pietiek ar nostāšanos īstajā pozā :
Schneider:Tagad tik domāju - a par kādu polarizācijas filtru cilvēki forumā ir rīkojuši konferenci 7 lapu garumā?
Bet priekš manis te ir rezultāts. Uz mūzikas klausīšanos ģimene mani cenšas diskriminēt un tieši šī topika laikā (goda vārds!) nolēmu, ka man vajag otras skandas ko nolikt kabinetā. Bet vairāk par vienu polarizācijas filtru man nevajag!
Kuram kas. Man ir 3 filtri, jo 4 ikdienā lietojamiem objektīviem ir 3 izmēri, bet tās skrandas man nafik nav vajadzīgas, jo audiometrija pie LORa uzrādīja, ka manām ausīm droši pietiek ar platjoslas 1ГД-40.
Nu vispār jau 63-12500, bet pasakiet tam ukrainim par visādiem pīķiem, rezonansēm un DNF filtriem: www.youtube.com... Manas ausis 40-16000 nu točno vairāk neņem.