ja kādam interese, kādu kastīti pašam sanaglot, piemēram subvūferīti mašīnītei, tad ir tāda programmelīte - JBL Speakershop .......
te arī , tjipa , pamācība krievu valodā vk.com... . es pēc šitā savam Nissanam, pa garajiem ziemas vakariem komandējumā uztaisīju kastīti, priekš Hertz skaļruņa, un vēl bračkam vw busam ar sony skaļruni. visi laimīgi
Auto audio subim tilpumu neņem jebkuru uz muļķi... Tur ir visādas nianses utt. Vispār auto audio kā tāds ir ļoooooti komplicēta padarīšana, jo ne subis viens tur to skaņu rada...
kad taisa kasti, tad rēķina, ja līmē aizmugurējo spārnu kabatās, vai vēl kādās rūmēs, tad pat ļoti bieži tie tilpumi iznāk, kādi iznāk, un, lai panāktu normālu skanējumu, sāk eksperimentus ar dažādiem, dažādu firmu skaļruņiem, dažādiem stiprekļiem utt. pilns internets ar dažādu tūninga firmu izstrādājumiem, procesa gaitu. arī visādi tūninga šovi, kuros parāda visu procesu, pēc kādiem apsvērumiem ko taisa, kā cīnās ar blakus efektiem, ko un kā finālā panāk. es te rastu tikai par subjiem. ir teorija, un ir prakse.
man fazendas šķūnītī mētājās, kaut kas līdzīgs , šitam komplektam
un vēl subja Sony skaļrunis. viss jauns. noprecizēšu precīzi , un laidīšu pa lēto tirgošanā. ir vēl arī lietots stipreklis kenwood, bet pašreiz precīzi neatceros marku. varbūt kādam interesē
negatIvs:kad taisa kasti, tad rēķina, ja līmē aizmugurējo spārnu kabatās, vai vēl kādās rūmēs, tad pat ļoti bieži tie tilpumi iznāk, kādi iznāk, un, lai panāktu normālu skanējumu, sāk eksperimentus ar dažādiem, dažādu firmu skaļruņiem, dažādiem stiprekļiem utt. pilns internets ar dažādu tūninga firmu izstrādājumiem, procesa gaitu. arī visādi tūninga šovi, kuros parāda visu procesu, pēc kādiem apsvērumiem ko taisa, kā cīnās ar blakus efektiem, ko un kā finālā panāk. es te rastu tikai par subjiem. ir teorija, un ir prakse.
protams, protams - ir kas taisa pilnīgi "uz duru"... ir kas tomēr kaut aptuveni parēķina
pie kam slēgta kaste parasti tilpumā ir mazāka kā portēta... Ir "subu" skaļrņi ar dažādam prasībām, ir tādi, kas der tikai slēgtiem risinājumiem, ir universāli un ir portētām kastēm paredzēti skaļruņi, Pašu kastu akustiskās konstrukcijas ir raibu raibās... Pie kam portētiem skaļruņiem ir savādāka līkne - var sanākt, ka vienā frekvencē "kolbasī", bet citās čušiņš, vai arī lai vai kāda nots - visas skan vienādi...
Normālā situācijā tomēr aptuveni pareķina - kāds var sanākt tilpums tai sitklašķiedras kastei, kas tiks ielikta spārnā un tomēr mazliet piedzen tās izmēru vai pamaina pašu skaļruni... Protams, protams pareizais tilpums nav precīzs līdz kubikcentimetram... Bet galīgi "uz duru" arī neizgatavo.
P.S. šo grāmatiņu esmu lasījis kārtīgi...
Un kā jau teicu subis ir tikai viena no nepieciešamībām laba skanējuma nodrošināšanai tr. līdzeklī... Pie kam, ja prasības ir tieši muzikālas, nevis akustiski lecīgas, tad pārējiem komponentiem arī jāpievēršas ar lielu rūpību.
Ja gribas kārtīgu akustisko "pāļu dzinēju" tad aprēķiniem, un pareizai konstrukcijai sākot ar barošanas vadiem, pareizu tilpumu, konstrukciju utt. jāpievērš ārkārtīgi liela uzmanība, jo vienīgie likumi, kurus nevar apiet vai uzpirkt, ir fizikas likumi...
savā auto saliku, pēc, apmēram, šitādas sistēmas, bet nav viss no vienas firmas. pīkstuļi panelī, pie priekšējā stikla. bija doma likt stoikas apšuvumā, bet finālā pārdomāju. kad nopirku auto, tur vispār viss bija izplūkts, tāpēc kaut kas bija jādara. sūbvūferis nav domāts pāļus dzīt un ziņot par savu tuvošanos, divu kvartālu attālumā, bet drusku piebubināt.
shēmā nav, bet manā izpildījumā, vēl ir ieslēgts kondūzis
kad to visu bīdīju, tad gudrinieki teica, tev autiņam aķim būs vāks, ģenerators lupatās utt..... praksē viss ir mierīgi, ptu., ptu. ...., jau ceturto gadu aķis [ Deta senator 3 ] griež uz nebēdu, arī šīs ziemas mīnusaos, kad tie bija
Es ne par cenu. Tur pat Mangaļu 0,5 pudele nelien zem sēdekļa, rādiķis iebūvētais, bet pakaļā vienmēr ir zāģis, zāles pļāvējs, štrumentu kaste un vēl visādi liberiņi.
sestdien precīzi pierakstīšu, kas man tur šķūnītī mētājas, nobildēšu un ielišu te sludekli uz tirgošanu. tur man ir dažas lietas pilnīgi jaunas, stipreklis lietots, bet viss darba kārtībā. bija kādreiz izdevība pa lēto nopirkt, bet savam autiņam jau biju salicis, un potenciālie gribētāji pārdomāja
negatIvs:savā auto saliku, pēc, apmēram, šitādas sistēmas, bet nav viss no vienas firmas. pīkstuļi panelī, pie priekšējā stikla. bija doma likt stoikas apšuvumā, bet finālā pārdomāju. kad nopirku auto, tur vispār viss bija izplūkts, tāpēc kaut kas bija jādara. sūbvūferis nav domāts pāļus dzīt un ziņot par savu tuvošanos, divu kvartālu attālumā, bet drusku piebubināt.
shēmā nav, bet manā izpildījumā, vēl ir ieslēgts kondūzis
Ar to kondensatoru ir tā kā ir - ja to pieliek vai noņem - nekādas šķirbas nav (vismaz ar lielu strāvu ātri atdot spējīgu akū) - man patreiz tas vizinās mašīnā nepieslēgts... Ok - subja īpatnības neļauj novērtēt skaņas precizitātes izmaiuņas Ir kas liek lielākus kondensatorus tieši pastiprinātājā, nevis tā barošanas traktā...
Sistēmai ir viens milzu pluss un daži mīnusi (priekš maza budžeta vajadzētu bū ciešami) BurrBrown caps - FORŠI, skaņas procesora trūkums - ne pārāk labi, un vai tiešām aizmugurē vajag vēl no maģa darbināmus koaksiāļus, ja tā shēma ir realizēta arī dabā?
Offtopics, bet ja runā par to shēmu, nepiesienoties sīkumiem, jautājums ir kas notiek ar priekšējiem skaļruņiem? Ir kaut kādi skaļruņi kaut kur ar kaut kādu mistiksu krosu (vai arī tomēr shēmā modeļu nosaukumi nav īstie)?
shēmu ieliku, gatavu no interneta, lai pašam nav jāzīmē, principa, pēc kāda sev saslēdzu un sakomplektēju, atainošanai. tur ir iespējamas atkāpes. priekšai, var piemeklēt gatavus skaļruņu komplektus ar visiem sadalošajiem filtriem. viens tāds divjoslu, pilnīgi jauns mētājas šķūnītī. vēlāk noskaidrošu precīzi marku. šitie jautājumi , jāvēro audiofīlu saitos
Nu tomēr caur galvu un caur pastūzi atskaņotā materiāla kvalitāte atšķiras gana... Es, personīgi, neatbalstu sistēmas kurās skaļruņi ir vai arī ir aiz muguras... Vēl varu piekrist skaļruņiem pakaļdurvīs, kas vērsti un domāti aizmugurē sēdošiem no priekšas un nav dzirsami priekšā.... Bet nu katram savs
tās sistēmas veidošanā bija divi piegājieni. pirmajā kārtā nebija pastiprinātāja, un tad tos aizmugures plaukta koaksiāļus tur nopietni iebūvēju, kastēs un tā. otrajā piegājienā ieliku stiprekli, subi , un pārtaisīju priekšu, aizmuguri saglabājot. skaļums tur mierīgi regulējās, parasti ir nogriezts , lai priekšā netraucē, bet kad sēž arī aizmugurē, tad uzgriežu. vēl man, stiprekļa vadības vadā ir slēdzītis, un es to varu atrubīt, un atstāt tikai rādžiņu