Garajos ziemas vakaros vēlos atjaunot augstākminēto. Visur internetāir informācija par to ka vajadzīgs pārpakot un hermetizēt korpusu. Bet informācija par to vai ir vērts pārlodēt filtru no jaunām komponentēm, aizstajot vecās, jo droši vien tur jau sen sausums, nav, vai arī ir ļoti skopa. Ir tikai par vadu šķērslaukuma palielināšanu. Vai arī es pareizo informāciju neprotu atrast. Vai kādam ir līdzīgu darbu(izklaides) pieredze?
Aizmirsti! 1. gumijnieki principā neder, līdz ar to visas razonanses frekvences izrēķinātas nepareizi un fāzes invertors ir garām (pareizi saka, kā tev teica "hermetizēt", tas ir tas, ka, ja aizbāž iznvertoru, skaņa paliek bagātāka) bet visa pamatā ir gumijas gofras nonsens pie tranzistoru izejām. Es jau savulaik biju izstrādājis teoriju, ka caurumi jābāž ciet un re, tirliņi no Poligrāfiķiem un pārējie paklausīja un skaņa nedaudz palika labāka. 2. filtrs it kā kompensēja greizo raksturlīkni, bet neticu, ka tev būs pie rokas skaņas ģenerators un spektra analizators, līdz ar to, pat Worbench modelētie filtri praksē nedarbosies. 3. 35-nieču finiera korpuss principā ir garām, tur tādas parazītiskās frekvences rodas, ka bail. Es tādu pat akustiskajā kamerā nebāztu... ņemot vērā krievu laiku ķap-ļap darba kultūru un toreizējos materiālus, neticu, ka vēl līmētie slāņi ir kaut cik viendabīgi, liec tu kādu pakojuma porolonu vai izlīmē ar vorselīnu, protams,oriģinālos maisus izmetot. 4. eh, slinkums visu rakstīt... vienīgais ieteikums: aizmirsti Rezumē: tai širpatreba izejmateriālā nav ne skaļruņu, ne filtra (nedomāju, ka lietosiekuaizerus, kas cenas ziņā būs lielāki par pašām šīm retro tumbām), ne jēdzīga korpusa. Aizmirsti!
Sanāks, vnk neatmaksājas - lielas, neglītas, mazjaudīgas un salīdzinoši nekvalitatīvas - īsumā garāžā vai Ņivas bagāžniekā der, bet vai vērts ķīlēt - nu tad jābūt baigam faniņam...
es tā kā metu acis uz šo, jo 25Hz ir jau daudz maz ok (20Hz būtu labāk). augšas 25Khz ir biki par maz lai dabūtu tīrus virstoņus un attiecīgi arī pamattoņus (piem. šķīvjus), bet pirkt importa sūdu neceļas roka.
kārtīgs basa skaļrunis (min 30cm diametrā) mūsdienās laikam ir izmiris. palikuši tikai sīkie sūduki ar kuriem tiek radīts foŗsēts basa atdarinājums.
Mans fāters nodarbojas ar šāda tipa pārbūvēšanu. Maina visus filtrus, vadus, es pat godīgi nezinu ko vēl, bet ir vērts. Neko tik kvalitatīvu sen jo sen neesmu dzirdējis kā skan tā S-90. Un bāziens ir ne pa jokam, iekšas trīc ne pa jokam. Ļoti tīras augšas, ko dod filtru regulārijas vietā ievietotie pīkstuļi. Ir 2 pīkstuļi, 2 vidiem un lielais. Pārējais izvietots tumbā. PS. Tik gribēju piebilst, ka tas nav masveidā ražošanai, mans fāters turpat vai dien dienā sēž pie elektronikas jau ~ 40 gadus. Ja viņš kko pabeidz, tad tas ir atstrādāts līdz pēdējam sīkumam. Un viena no lietām ir pārbūvētā S90.
Man ir tikai viens jautājums - kāpēc to RRR vajag? Kad jūs vienreiz sāksiet pirkt akustiku ar ausīm, nevis ar nostaļģiju, cenu vai acīm?
Eltons ļoti pārliecinoši sarakstīja kas, kā un kāpēc ir slikti....
Ja gribas čakaru, salīdzinoši nelielas izmaksas un ciešamu rezultātu - mierīgi internātā var sameklēt vērtīgas konstrukcijas un komponentes tām. Kastiņas uztici kādam lietišķo koledžas diplomdarbataisītgribētājam... Un būs i ģoševo i serģito...
Laurelz:Mans fāters nodarbojas ar šāda tipa pārbūvēšanu. Maina visus filtrus, vadus, es pat godīgi nezinu ko vēl, bet ir vērts. Neko tik kvalitatīvu sen jo sen neesmu dzirdējis kā skan tā S-90. Un bāziens ir ne pa jokam, iekšas trīc ne pa jokam. Ļoti tīras augšas, ko dod filtru regulārijas vietā ievietotie pīkstuļi. Ir 2 pīkstuļi, 2 vidiem un lielais. Pārējais izvietots tumbā.
ko vispār esi "kvalitatīvu" dzirdējis un kāds sakars "bāzienam" ar kvalitāti???
Laurelz: PS. Tik gribēju piebilst, ka tas nav masveidā ražošanai, mans fāters turpat vai dien dienā sēž pie elektronikas jau ~ 40 gadus. Ja viņš kko pabeidz, tad tas ir atstrādāts līdz pēdējam sīkumam. Un viena no lietām ir pārbūvētā S90.
Man nav īsti skaidrs kāda mārrutka pēc ir jāpārbūvē slikta S90, ja vienkāršāk ir uztaisīt visu no "0"?
Nav sakars. Šis ir izstrādāts ļoti sīki un ļoti kvalitatīvs, bāziens bij domāts kā bass kopā ar vidiem un augšām, sabalansēts arī pie liela skaļuma. Bet uzskatāms man nekas nav, taka tāda pa gaisu runāšana vien sanāk. Ikdienas patērētājam nekas tāds nav vajadzīgs es domāju.
Ikdienas bildētājam arī spogulene nav vajadzīga, ja kas...
P.s. Ko nozīmē sabalansēti...? Pēc nomērītā rozā trokšņa uz zpektrometra. Kā ar detalizāciju, akustiskajam pārim ar "skatuves" stabilitāti un lokalizāciju utt jēdzieniem?
Neaptverami plašu tēmu te uzsākta. Variantu daudzums tālu pārsniedz fotooptikas nozari. Tās s-90 ir garām tieši tāpat kā vecie Heliosi, par ko te daži pasažieri fano. Uz robezfrekvenču vertībām tehniskajos datos es gan nepaļautos, bieži vien nav pateikts, pie kāda līmeņa un cik godīgi kurš ražotājs tās norāda. Vislabāk paļauties uz savām ausīm un ražotāja norādīto jūtību. Cik nu ko esmu sev meklējis, pirmo paskatos jūtību. Šis parametrs ir ciešā sakarā ar skandas tilpumu, (gluži kā ISO ar sensora izmēru). Sanāk tāda maza kontrolīte, vai ražotājs nefleitē.
negatIvs:neaizmirstiet tos jūtīgos papīrniekus pie lampenieka pieslēgt ...
Skatoties ar kādu "mērķi" Ir daži lampenieki, kas skan tik sūdīgi,ka no tiem tik siltuma labums ir... Bet no otras puses - neko diži jaudīgu jau tiem jūtīgajiem papīrniekiem tāpat nevajag...
Un jā, elektronisko mūziku uz lampeniekiem klausīties ir tas pats, kas kraftwerk spēlēt uz ērģelēm...
ir bijis pašam iespēja palietot, testēt kādu laiku šo "zvēriņu", svars 30kg
Nu Audiofīlu tumbām patika viena Kanādas marka, ja nemaldos, jau aizmirsu nosaukumu, bet Rīgas High-End vienā salonā maksāja 1500ls pāris No lētākām alternatīvām bija - SANSUI, JBL kā skaņas avots - kāds STUDER/REVOX lentenieks, sliktākā gadijumā - OLIMP-004
Papīrs kā skaļruņu membrānas materiāls man liekas stipri arhaisks. Membrānai jābūt cietai un stingrai, lai tā nelocītos, "neviļņotos" un tādējādi neražotu pati savas parazītiskas frekvences. Tajā pat laikā, lai sasniegtu augstu jūtību, tai jābūt maksimāli vieglai. Kādus tik materiālus inženieri nemēģina, nemaz visus uzskaitīt nevar.
GunarsII:Papīrs kā skaļruņu membrānas materiāls man liekas stipri arhaisks. Membrānai jābūt cietai un stingrai, lai tā nelocītos, "neviļņotos" un tādējādi neražotu pati savas parazītiskas frekvences. Tajā pat laikā, lai sasniegtu augstu jūtību, tai jābūt maksimāli vieglai. Kādus tik materiālus inženieri nemēģina, nemaz visus uzskaitīt nevar.
Pagaidām platjoslas skaļruņos man personīgi neko labāku par papīru nav izdevies dzirdēt... Tradicionāliem Pīkstuļiem zīds laikam ir labāks Koniskiem vidiniekiem visādi kevlari/šmevlari ir klausīti... Arī te ir dzirdēti labāki papīrnieki
Un?
Tas ka kaut kas ir no papīra, nenozīmē ka ir slikti, arī papīrs ir krietni dažāds savā kvalitātē un struktūrā...
palaidniex:Es neiecepos, es vienkārši interesējos.
Nu skaidrs, konkrētais gadijums atgādina Antīko auto kluba PSRS sekcijas radikālo flangu, kas no padomju bričkām mēģina uztaisīt "drivers car"
Lai jau veicas!
Jā jā, kaut kas līdzīgs, es jau nesaku, ka tas ir slikti, bet no otras puses visu savu mūžu *uiņai veltīt ar nav normāli. Uz tādām lietām viņš spečuks uzbūvēt un pārbūvēt viss kas saistīts ar elektroniku. Realājā dzīvē gan viss ir citādi, problēmas var radīt pat elementāra iepirkšanās, viņš ir mākslinieks un viss ir pie pakaļas, dzīvo vasarnīcā prom no cilvēkiem un nekad nesūdzas. Nosūtu 50ls uz 3 mēnešiem un ir laimīgs. Žēl, ka tā tiek izniekots talants.
Te jau panesas gandrīz tā pati "krāniņstaipīšana", kā daudzās foto-tēmās. Tjipa cilvēks kautrīgi prasa, kādu ziepīti iepirkt, bet viņam autoritatīvi un kategoriski iesaka tikai FF vai midformātu...
Vēlmes ne vienmēr sakrīt ar iespējām un tāpat, kā foto- arī mūzikas lietās ir "feinšmekeri" un lietotāji "vulgaris" ...
Neviens netaisās apgalvot, ka s90 ir kaučkāds radiobūvniecības šedevrs. Diemžēl, ne visi var atļauties "augstā un dārgā gala" akustiku, kura maksā ne jau desmitos, kā s90, bet gan simtos un tūkstošos naudiņu (šoreiz nav tik būtiski ,Ls vai €).
Cik atceros no tiem laikiem, kad pašam bija s90, basi šķita tīri ciešami, bet augstie un vidējie- diemžēl galīgā putrā. Cik toreiz lasīju no dažādiem "kuļibinu" pārbūves aprakstiem, bez šo diapazonu skaļruņu (galviņu) nomaiņas neko prātīgu nevar panākt- filtru un vadu maiņa neko kardināli-būtisku nedod. Kad nomainīju s90 uz viduvējām "Technics" plauktiniecēm (SB-C350), visvairāk sajutu pozitīvas izmaiņas tieši vidējo un augsto frekvenču skanējumā. Manām opja ausīm ar tiem tagad pilnīgi pietiek. Zinu,ka ir daudz kvalitatīvāka akustika, taču penzija tik maza un citu interešu tik daudz, ka jāiztiek ar to pašu.
Par s-90 pārbūves variācijām laikam visvairāk infas var izlasīt RU- netā:
Cik atceros, es savā laikā savējām tikai saliku iekš korpusa stingrības "ribas", "iztapsēju" iekštelpu, nomainīju montāžas vadus un pieslēguma klemmes un "nahrenizēju" pārslēgus.
Ja jau jaunēklis grib "garajos ziemas vakaros" ko akustikas nozarē ko bīdīt, tad tagad ir pats laiks to darīt un visi ceļi vaļā: tikai cītīgi jāizstudē fizika, kas saistās ar viļņiem, matemātika gatavo formulu risināšanai, materiālu teorijas apgūšana rezonanšu noteikšanai, akustikas pamatprincipi un daži paņēmieni akustikas konstruēšanā, pat Workbench-i būs gatavi modelēšanai. Katras joslas akustiko kameru (pīkstuļiem- lēcu) aprēķins. Tad pie praktiskās daļas nedaudz jāsaprot galdniecības metodes, materiālu pielietojums un savstarpējā savietojamība, ķīmijas praktiskā daļa, kas attiecas uz līmēm un pārklājumiem (noturība, toksiskums). Skaļruņu izvēle, šeit visi ceļi vaļā no JBL līdz da jebkuram skaļrunim, spēj tik izvēlēties. Filtra izstrāde visām joslām. Šeit arī jau gatavas formulas un detaļas uzzināmas viegli un ātri. Pie praktiskās daļas nāks testēšana un rezonanšu iestatīšana katrai joslai, šeit būs nepieciešams labs sinusoīdas ģenerators, labs mērmikrofons, precīzs tumbas izvietojums akustiskajā kamerā (es savā laikā kameru sev pa lēto uztaisīju... kādreiz bija tādi olu paliktņi... akkurāt gar visām sienām un griestiem) un pacietīgs laboranta darbs uzņemot raksturlīknes un rezonanses, mainot fāzu invertoru ģeometriju un tumbas iekšējo atstarotāju leņķus, kā arī pildījuma pakāpenisku pilnveidošanu. Tad gatavās tumbas novērtējums pie ekspertiem vai vismaz pēc iespējas vairāk cilvēkiem atskaņojot dažādu žanru mūziku, vēlams ar pēc iespējas kvalitatīvāku skaņas avotu un pastiprinājumu. Tad iespējamā korekcija starp teorētisko un praktiski iegūto (filtru pārregulēšana, iespējms arī nelieli konstruktīvie uzlabojumi. Nu tā tie vakari arī paies... Jā, un... tā kā šeti esam tā kā fotoamatieru (un pus, a iesp. pat profesionāļu) forumā, tad lūgums katru posmu foto dokumentēt un atrādīt reportāžās (kā, atceros, INS savu bērnistabas izveides gaitu lieliski atspoguļoja)
Tehnisko pusi bišķi esam pacilājuši, bet skandas nav kaukādi štrunta objektīvi, te ir tāds parametrs kā IZSKATS! Kad apskaņoju savu istabu topā bija mājas kinozāles ar tādiem tieviem skaļruņu tornīšiem. Manai gultasbiedrenei, protams, vajadzēja tieši tādus. Tad nu es ņēmos lai "vilks paēdis un kaza dzīva". Atradu Dali "Suite" (vairs neražo) ar normāliem parametriem, bet smuki izliektiem sudrabotiem sāniem. Bet vēl tagad labprāt kaut kur pielietotu šitos www.jamo.com... Baigi stilīgs paskats, taisni tas, kas varētu patikt īsteniem fotomāksliniekiem. Protams, vajadzēs sabvūferi. Skandas no melna stikla, izskatās, ka nav vispār biezuma, bet tas ir 8cm.
Gunār, lai tas dizains arī labi skanētu, būs nepieciešams pašmāju REALSOUNDLAB filtrs. Vai arī B&O kāds komplekts, kas vienmēr bijis kičīgs un arī saņa piedzīta gana laba.
Eltons:Gunār, lai tas dizains arī labi skanētu, būs nepieciešams pašmāju REALSOUNDLAB filtrs. Vai arī B&O kāds komplekts, kas vienmēr bijis kičīgs un arī saņa piedzīta gana laba.
DLS Tik plāni kā tie stikla JAMO gan nesanāk... Laikam nemāktaisīt...